پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز در میان مصرف کنندگان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ فعالیت ورزشی منظم سلامت عمومی روانی شهر‌کهای منتخب سپاه تاثیر ورزش بر زنان تاثیر فعالیت…

تحلیل دینی روانشناختی حسادت با توجه به بررسی آیات و روایات و شناخت علل و زمینه ها و آثار فردی و اجتماعی حسادت در سلامت روان

تحلیل دینی روانشناختی حسادت با توجه به بررسی آیات و روایات و شناخت علل و زمینه ها و آثار فردی و اجتماعی حسادت در سلامت روان کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت درمان حسد در روایات آثار حسادت بر سلامت…

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران رقابتهای حزبی در ایران نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران وجود شاخص های آزادی در رقابتهای حزبی حزب در رقابت سیاسی آسیب شناسی احزاب سیاسی دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی مشتری مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری پیشینه داخلی رفتار شهروندی مشتری پیشینه خارجی رفتار شهروندی مشتری…

قرارداد اختیار معامله

قرارداد اختیار معامله انواع ابزارهای مشتقه مالی قرارداد اختیار معامله در ایران پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله مفهوم قرارداد اختیار معامله نهادهای مشابه قرارداد اختیار معامله شرایط اساسی اعتبار قرارداد اختیار معامله قرارداد اختيار معامله سهام…

مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه

مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه تحلیل سازه طراحی سازه مهندسی ساختمان دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران دانلود مقاله طراحی سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه دانلود مقاله تحلیل…

معرفی وسایل آزمایشگاهی همرا با عکس

معرفی وسایل آزمایشگاهی همرا با عکس آزمایش آزمایشگاه وسایل آزمایشگاهی دانلود مقاله معرفی وسایل آزمایشگاهی همرا با عکس سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته پزشکی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی ادبیات نظری برنامه ریزی منابع سازمانی فصل دوم پایان نامه برنامه ریزی…

ارزشها، نگرشها و انگیزش در رهبری و رضایت شغلی

ارزشها، نگرشها و انگیزش در رهبری و رضایت شغلی نگرشها در رضایت شغلی انگیزش در رضایت شغلی ارزشها در رضایت شغلی نگرشها در رهبری انگیزش در رهبری ارزشها در رهبری نگرشها و انگیزش در رهبری نگرشها و انگیزش در رضایت…

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه دانلود پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه…

پاورپوینت نماسازی ساختمان

پاورپوینت نماسازی ساختمان پاورپوینت نماسازی ساختمان نما چیست؟ انواع نماهای ساختمان ويژگي هاي برخي از انواع نما ها نماهاي تماماً شيشه مشکلات نماهای تماماً شیشه ای نماي بايراميکس نمای سرامیک نماي آجر نماي کلاسیک نماي رومی رفتن به سایت اصلی…

‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری

‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری دانلود پروژه برنامه نویسی انبارداری دانلود پروژه برنامه نویسی مدیریت انبار دانلود پروژه برنامه نویسی مکانیزم کردن انبار دانلود پروژه برنامه نویسی دانلود طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری دانلود…

ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن

ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در مورد معامله و لزوم…

پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه کمال گرایی پرسشنامه کمالگرایی هیل پرسشنامه کمال گرایی هیل و همکاران تفسیر پرسشنامه کمال گرایی هیل دانلود پرسشنامه کمال گرایی دانلود پرسشنامه کمال گرایی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تکانشگری و رفتارهای تکانشی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای تکانشی پیشینه…

پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی

پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی آسم ناشی از ورزش حبس نفس پر تهویه ای و حبس نفس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری ​​​​​​​بیماری آسم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تعهد درک شده کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تعهد درک شده کارکنان فصل…

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی

کاوش سیاه چاله ها در سازمان های مجازی سیاه چاله سازمان مجازی استدلال استعاره ای تاثیر سیاه چاله ها بر عملکرد سازمان دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیاه چاله ها در سازمان کاوش سیاه چاله ها در سازمان های…

اهمیت نقدشوندگی در رشد و توسعه بازار

اهمیت نقدشوندگی در رشد و توسعه بازار کلمات کلیدی : نقدشوندگی آمیهود اهمیت نقدشوندگی افزایش نقدشوندگی سهام تعریف نقدشوندگی سهام نقدشوندگی سهام چیست نقدشوندگی سهام در بورس اهمیت نقدشوندگی در بازار ریسک نقدشوندگی بازر و سهام نقدشوندگی سهام و عوامل…

خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده

خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل حميرا مشيرزاده رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تحول در نظريه هاي روابط بين الملل، حميرا مشيرزاده شامل 39 صفحه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی رضایت شغلی پیشینه خارجی رضایت شغلی پیشینه پژوهش رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی مبانی…

ماهیت پیروی از قوانین بین المللی در رابطه با سلب آزادی کودکان در حقوق ایران

ماهیت پیروی از قوانین بین المللی در رابطه با سلب آزادی کودکان در حقوق ایران سن مسئولیت كیفری سلب آزادی قرار بازداشت موقت‌ كانون اصلاح و تربیت مقررات ناظر بر اعتراض طفل به سلب آزادی مقررات مربوط به تعیین تكلیف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیات رفتاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیات رفتاری کلمات کلیدی : مبانی نظری نیات رفتاری ادبیات نظری نیات رفتاری چارچوب نظری نیات رفتاری فصل دوم پایان نامه نیات رفتاری دانلود مبانی نظری نیات رفتاری پیشینه نیات رفتاری پیشینه تحقیق نیات رفتاری…

مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *