پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

پروپوزال ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانیارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده.1
فصل اوّل: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه.3
1-2-    تعریف مسأله.6
1-3-    ضرورت تحقیق.8
1-4-    سؤالات تحقیق9
1-5-    فرضیات تحقیق.10
1-6-    اهداف تحقیق.10
1-7-    استفاده کنندگان از نتایج تحقیق11
1-8-    روش تحقیق.12
1-9-    قلمرو تحقیق12
1-9-1- قلمرو موضوعی12
1-9-2- قلمرو مکانی13
1-9-3- قلمرو زمانی13
1-10-    روش تجزیه و تحلیل داده ها 13
1-11-    محدودیت های تحقیق14
1-12-    سوابق موضوع14
1-13-    شرح واژگان كليدي16

3-1- مقدمه156
3-2- روش شناسی تحقیق.157
3-3- جامعه آماری159
3-4- نمونه و روش نمونه گیری159
3-5- ابزار تحقیق161
3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.162
3-6-1- روايي ابزار اندازه گيري.162
3-6-2- پايايي (قابليت اعتماد) ابزار اندازه گيري.163
3-7- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها165
3-7-1- تکنیک رتبه بندی TOPSIS166
3-7-2- مراحل TOPSIS167

منابع
 

 

 

عملکرد کارکنان و عوامل موثر بر آن

عملکرد کارکنان و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : مدل های ارزیابی عملکرد عوامل موثر عملکرد کارکنان فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان روش های ارزیابی عملکرد کارکنان دیدگاه های مختلف اندازه گیری عملکرد  پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان ادبیات نظری ارزیابی عملکرد سازمان فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM

طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM پایان‌نامه ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان طراحی…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 75 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پاداش در سازمان 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پاداش سازمانی مبانی نظری پاداش سازمانی پیشینه تحقیق پاداش سازمانی پیشینه داخلی پاداش سازمانی پیشینه خارجی پاداش سازمانی پیشینه پژوهش پاداش سازمانی…

جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی

جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی کلمات کلیدی : جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی رفتن به سایت اصلی جزوه تاریخ اروپا در قرون وسطی شامل 8 صفحه جامع و کامل بصورت pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع جهت…

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس

بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها از ترانس خطاهای متقارن و نامتقارن اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی انواع خطاهای نامتقارن و اثر تنوع اتصالات ترانسفورماتور حین عبور این خطاها…

سازوکارهای اعمال و اجرای مجازات های جایگزین حبس

سازوکارهای اعمال و اجرای مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های…

پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید

پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی تحقیق اقتصاد کینزی جدید مقاله اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی جدید قضايا و ويژگي هاي اقتصاد كينزي جديد نظريه دور تجاري كينزي هاي جديد انتقادات وارده براقتصاد…

پرسشنامه طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

پرسشنامه طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی و تحلیل مدیریت عملکرد سازمان ها پرسشنامه ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت عملکرد…

پرسشنامه تعهد سازمانی

پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانیپرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر تفسیر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر روایی و پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر نمره گذاری پرسشنامه تعهد سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک 108 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک 108 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری دانلود مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری ادبیات نظری مدیریت ریسک اعتباری فصل دوم پایان نامه…

دانلود فصل دوم پایان نامه بررسی استرس شغلی

دانلود فصل دوم پایان نامه بررسی استرس شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی pdf تاریخچه استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق در مورد استرس شغلی فصل دوم پایان…

رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی

رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی ارزش ادراک شده اماکن ورزشی وفاداری مشتریان رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان شهرداری منطقه 19 تهران دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه رشته مدیریت دانلود…

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش

پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش پاورپوینت بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش تعریف فروش روندی هفت مرحله ای فروش مشتری کیست ؟ مشتری چه انتظاراتی دارد ؟ چرخه رضایت مشتری عواقب رضایت…

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه بهای تمام شده آموزش سلسله مراتب فعالیتها در سیستم ABC سلسله مراتب هزینه ها در…

پاورپوینت آشنایی با انواع پله

پاورپوینت آشنایی با انواع پله پاورپوینت آشنایی با انواع پله پاورپوینت انواع پله تحقیق انواع پله نکات طراحی پله انواع پله انواع پله از نظر فرم انواع پله از نظر پاگرد پله بتنی پله فلزی جزئیات راه پله فلزی مارپیچ…

بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی

بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی صله رحم تاثیر صله رحم ارتباط خانوادگی تاثیر صله رحم ارتباط خویشاوندی بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود…

دانلود پرسشنامه استاندارد اشتیاق شغلی 17 سوالی با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه استاندارد اشتیاق شغلی 17 سوالی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت پرسشنامه اشتیاق شغلی معلمان دانلود پرسشنامه اشتیاق شغلی پرسشنامه اشتیاق شغلی کارکنان پرسشنامه استاندارد اشتیاق شغلی دانلود پرسشنامه اشتیاق شغلی اوترخت دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس 96 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس 96 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه داخلی…

فن بازار در ایران و محدودیت های مربوط به شکل گیری آنها

فن بازار در ایران و محدودیت های مربوط به شکل گیری آنها ویژگیهای فن بازار تعریف فن بازار پایان نامه فن بازار بررسی فن بازار در ایران همیت فن بازار در اسناد بالادستی اسناد بالادستی مرتبط با فن بازار وضعیت…

پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990)

پرسشنامه استاندارد سنجش رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990) پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1990) پرسشنامه رفتار شهروندی پودساکوف پرسشنامه رفتار سازمانی پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی…

پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی رفتن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی کلمات کلیدی : ماهیت قراردادهای بیع متقابل بیع متقابل در قراردادهای نفتی قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت تأملی بر بیع متقابل در قراردادهای نفتی ایران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند مبانی نظری بسط برند دانلود مبانی نظری بسط برند پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات نظری بسط برند فصل دوم پایان نامه بسط برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات و مبانی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *