مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی 94 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی 94 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی می باشد. در بخش اول مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

– ساختار برنامه بازاریابی
در خصوص برنامه ریزی مناسب بازاریابی توجه به سه مورد زیر ضرورت دارد:

1.چه برنامه هایی در زمینه بازاریابی باید تنظیم شود.

2.برنامه بازاریابی چه محتوایی باید داشته باشد.

3. مناسب یا نامناسب بودن یک برنامه چگونه باید تشخیص داده شود.

 

 

 

قبل از تدوین برنامه بازاریابی باید دانست، گذراندن چه مراحلی برای دستیابی به این برنامه الزامی است؟ و همچنین قبل از اجرا و به کارگیری یک برنامه بازاریابی،مدیران بازاریابی باید اطمینان حاصل نمایند که آن برنامه ارزش اجرا و صرف نقدینگی شرکت را دارد و در صورت وجود عیب و نقص حتما آن را برطرف نمایند.ساختار و ترتیب مدل های منتشر شده برای برنامه ریزی بازاریابی توسط اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه رائه شده است (فاوانوس 2007)

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری 10
مقدمه 3
1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14
1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14
تجزیه و تحلیل PESTEL: 15
فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15
تحلیل خود 18
2-2-2- تحلیل رقبا 22
3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24
– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25
– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25
– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25
3-2- تعیین اهداف 26
1-3-2- اهداف بازاریابی 28
2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30
4-2.تدوین استراتژی 36
5-2- بازاریابی هدف 37
1-5-2- بخش بندی بازار 39
2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42
3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43
2-5-2- بازار هدف 44
3-5-2- موضع یابی 45
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47
1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49
1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52
2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53
3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54
4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54
5-1-6-2- بسته‌بندی 56
6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57
2-6-2- قیمت‌گذاری 60
1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60
2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61
3-2-6-2- تعیین قیمت 62
3-6-2- توزیع 65
1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66
2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67
3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67
4-6-2- ترویج 68
1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68
تبلیغات 68
فروش شخصی 69
بازاریابی مستقیم 69
روابط عمومی 70
نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70
پیشبرد فروش 71
اهداف پیشبرد فروش 71
استراتژی‌های پیشبرد فروش 72
2-4-6-2- برنامه ترویجی 73
7-2- زمینه پژوهش 75
فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

فهرست
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12
2-2- PESTEL 21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

فهرست اشکال
شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8
شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9
شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14
شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15
شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16
شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17
شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19
شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31
شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32
شکل 8-2- ماتریس آنسف 35
شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41
شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43
شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44
شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48
شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50
شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51
شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52
شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53
شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57
شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59
شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62
شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63
شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64
شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73
شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75
شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77
 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش شغلی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه پژوهش انگیزش…

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

مبانی نظری بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد مبانی نظری رابطه بین تولید ناب و…

حقوق اساسی سازمانهای دولتی دکتر روح اله رهامی

حقوق اساسی سازمانهای دولتی دکتر روح اله رهامی حقوق اساسی سازمانهای دولتی دکتر روح اله رهامی رفتن به سایت اصلی حقوق اساسی سازمانهای دولتی دکتر روح اله رهامی پیاده سازی کلیه جلسات( 12 جلسه ) کلاس درس حقوق اساسی سازمانهای دولتی ویژه دانشجویان…

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر خشونت علیه زنان و راههای پیشگیری از آن

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر خشونت علیه زنان و راههای پیشگیری از آن کلمات کلیدی : پروپوزال خشونت علیه زنان پروپوزال عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت…

دانلود پاورپوینت بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی

دانلود پاورپوینت بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات از راه دور و شبکه ها نرم افزار سیستمهای اطلاعاتی پایگاه داده سیستمهای اطلاعاتی سخت افزار سیستمهای اطلاعاتی زیرساختهای فنی سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی بررسی زیرساختهای فنی سیستمهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب مبانی نظری تولید ناب دانلود مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات نظری تولید ناب فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات و مبانی…

تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی

تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی تولیدات پزشكی محصولات دارویی و پزشكی سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی دانلود پایان نامه رشته داروسازی با عنوان تحلیل بخش محصولات دارویی و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل پیشینه پژوهش…

بررسی نظریه های سلامت روانی،شیوه های فرزند پروری و اختلالات رفتاری کودکان

بررسی نظریه های سلامت روانی،شیوه های فرزند پروری و اختلالات رفتاری کودکان نظریه های سلامت روانی نظریه های شیوه های فرزند پروری نظریه های اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه نظریه های سلامت روانی پایان نامه نظریه های شیوه های فرزند…

ادبیات و مبانی نظری عزت نفس 102 آپدیت شده

ادبیات و مبانی نظری عزت نفس 102 آپدیت شده کلمات کلیدی : ادبیات نظری عزت نفس مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه نظری عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس پیشینه داخلی عزت نفس…

ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان

ارزیابی تاثیرات زئولیت و سوپرجاذب در وضعیت تنش خشکی بر روی صفتهای گیاهان اثر زئولیت بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت در شرایط تنش خشکی بر روی گیاه کلزا اثر زئولیت بر روی صفات کمی وکیفی گیاه کلزا اثر سوپرجاذب…

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری مكانیزاسیون‌ اداری بهره وری نیروی انسانی‌ سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری اثرات مكانیزه شدن بر افزایش بهره وری دانلود…

رابطه رضایت شغلی و ارتباطات

رابطه رضایت شغلی و ارتباطات رضایت شغلی مهارتهای ارتباطی عوامل موثر بر رضایت شغلی پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی طبقه بندی فرایند ارتباطات مدل های ارتباطات اهمیت مهارتهای ارتباطی نقش مهارتهای ارتباطی…

بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده با تعزیرات شرعی

بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده با تعزیرات شرعی مجازات بازدارنده و تعزیری مجازات بازدارنده در قانون جدید مجازات بازدارنده در قانون تفاوت مجازات بازدارنده و تعزیری قانون مجازات اسلامی بازدارنده قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده تعزیرات و مجازات های…

ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران

ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران قانون کار قوانین كار ایران طرح جدید قانون كار ایران دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق ارزیابی طرح جدید قانون كار ایران…

پروپوزال پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی

پروپوزال پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی کلمات کلیدی : پروپوزال هوش معنوی پروپوزال سلامت روان نمونه پروپوزال سلامت روان پروپوزال در مورد هوش معنوی دانلود پروپوزال درباره هوش معنوی پروپوزال هوش معنوی و سلامت روانی پایان نامه هوش…

بررسی تغییرات کاربری زمین در تهران

بررسی تغییرات کاربری زمین در تهران تغییرات کاربری زمین شهرداری تهران کاربری زمین منطقه شهری اقتصاد شهری دانلود مقاله رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری بررسی تغییرات کاربری زمین در تهران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته جغرافیا و…

مبانی نظری توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ

مبانی نظری توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی مبانی نظری اسکان غیر رسمی مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی مبانی نظری توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سکونتگاه های غیررسمی و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش کاری

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش کاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری انگیزش کاری…

پروتکل درمانی و آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مسئله

پروتکل درمانی و آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مسئله کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل درمانی مهارتهای خودآگاهی و حل مسئله پروتکل گروه درمانی مهارتهای خودآگاهی و حل مسئله دانلود پروتکل مهارتهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های تفکر سازنده مبانی نظری نظریه های تفکر سازنده پیشینه تحقیق نظریه های تفکر سازنده پیشینه داخلی نظریه های تفکر سازنده پیشینه خارجی…

پرسشنامه رابطه بین ابعاد فرهنگی هافستد و رفتار شهروندی سازمانی

پرسشنامه رابطه بین ابعاد فرهنگی هافستد و رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد پرسشنامه رفتار شهروندی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی کارکنان پرسشنامه سنجش رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه رابطه بین ابعاد فرهنگی و…

عوامل موثر در آلودگیهای محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن

عوامل موثر در آلودگیهای محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن آلودگیهای محیط زیست نحوه حفاظت از محیط زیست عوامل موثر در آلودگیهای محیط زیست دانلود مقاله آلودگیهای محیط زیست دانلود مقاله حفاظت از محیط زیست دانلود مقاله عوامل موثر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری مبانی نظری تبلیغات تجاری دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات نظری تبلیغات تجاری فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات و مبانی…

بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر

بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر انواع مدل های فرهنگ سازمانی مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های رایج فرهنگ سازمانی پایان نامه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *