مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری سبک های فرزندپروری
پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی  با 39 صفحه ورد عنوان این نوشتار می باشد

 

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

 

 

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

 

 

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

 

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

 

 

 

 ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

 

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

 

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

 

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

 

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان

تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان کلاس هوشمند یادگیری دانش آموزان معلمان تاثیر کلاسهای هوشمند بر یادگیری تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان پسر بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی خراسان شمالی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان

پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان تصمیم گیری در سازمان تحقیق تصمیم گیری در سازمان تعریف تصمیم گیری مساله یابی ، تصمیم گیری ، انتخاب و حل مساله فرایند تصمیم گیری مدل های تصمیم گیری انواع…

پرسشنامه راهبردهای شنیداری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه راهبردهای شنیداری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شنیدن سنجش بسندگی شنیداری پرسشنامه راهبردهای شنیداری دانلود پرسشنامه شنیدن دانلود پرسشنامه راهبردهای شنیداری پرسشنامه راهبردهای شنیداری شناختی پرسشنامه راهبردهای شنیداری فراشناختی رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله

مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله مبانی نظری رفع ابهام از مورد معامله پیشینه پژوهش رفع ابهام از مورد معامله مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفع ابهام از مورد معامله پیشینه تحقیق رفع ابهام از مورد معامله فصل دوم…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیات مدیره 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیات مدیره 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هیات مدیره پیشینه تحقیق هیات مدیره پیشینه داخلی هیات مدیره پیشینه خارجی هیات مدیره پیشینه پژوهش هیات مدیره فصل دوم پایان نامه هیات مدیره مبانی نظری…

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7S مک کینزی بالانس کرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در جستجوی برتری ، پرفروش ترین کتاب سال 1982 توسط…

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها

بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها سریه جنگ بازدارنده جنگ های انقلابی بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) دانلود مقاله بررسی مدیریت نظامی پیامبر(ص) در جنگها وعلل بروز جنگها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پاورپوینت كاربرد اصول مديريت

پاورپوینت كاربرد اصول مديريت کلمات کلیدی : پاورپوینت كاربرد اصول مديريت كاربرد اصول مديريت برنامه ریزی برنامه ريزي جامع ضرورت و اهميت برنامه ريزي جامع برنامه ريزي عملياتي برنامه ريزي نيروي انساني سازماندهي محدوديتهاي ساختارهاي سنتي الگو هاي جديد ساختار…

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان ریز شمع (Micro Pile) + پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان ریز شمع (Micro Pile) + پاورپوینت و ارائه کامل میکرو شمع میکرو پایل اصلاح خاک میکرو شمع بهسازی زمین تثبیت و تسلیح خاک دانلود پایان نامه رشته عمران دانلود پایان نامه عمران دانلود پایان…

نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز

نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی تنگه هرمز…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه اخلاق ترافیک شهروندی دانلود مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی ادبیات نظری اخلاق ترافیک شهروندی فصل دوم پایان نامه اخلاق ترافیک شهروندی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی دانلود مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی ادبیات نظری انحراف در تسهیلات بانکی فصل دوم پایان نامه انحراف در…

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان قانون اساسی تفسیر قانون اساسی ایران تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا تفسیر قانون اساسی آمریکا رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا مراجع تفسیر قانون اساسی…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا

همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا سیستم OFDM همزمانی در زمان با روش نابینا روشهای دقیق تخمین فرکانسی همزمانی در زمان با سیگنال پایلوت همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا دانلود مقاله…

انگل شناسی مبحث مژکداران

انگل شناسی مبحث مژکداران انگل شناسی مبحث مژکداران مقاله انگل شناسی مبحث مژکداران تحقیق انگل شناسی مبحث مژکداران پژوهش انگل شناسی مبحث مژکداران پروژه انگل شناسی مبحث مژکداران رفتن به سایت اصلی شاخه :‌  تک یاخته زیرشاخه : مژکداران  معروفترین…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

پروپوزال ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی

پروپوزال ارائه الگویی مفهومی برای شناسایی علل تاثیرگذار ارتقای عملکرد فن بازارهای دفاعی فن بازار دفاعی ميانجي بازاريابي فناوري فناوری اطلاعات بازار کار اهمیت فناوری در صنایع دفاعی  فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی عوامل موثر در موفقیت…

خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی

خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی خلاصه کتاب جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب + جزوه دست نویس فلسفه حسابرسی جزوه دست نویس دانشجو از مباحث کلاس به تعداد 40 صفحه pdf  خلاصه…

پاورپوینت آبنما

پاورپوینت آبنما آبنما مقاله آبنما تحقیق آبنما پژوهش آبنما پروژه آبنما رفتن به سایت اصلی •جذابیت آب از دیگر عناصر موجود در پارك بیشتر است. آب‌نما عنصری است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحی شود. تركیب مناسبی ایجاد…

پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در مصر و بررسی آثار پیشگامان این عرصه

پیدایش و پیشینه ادبیات کودک در مصر و بررسی آثار پیشگامان این عرصه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک شعر کودکان در کشور مصر نمایش کودکانه در کشور مصر پایان نامه ادبیات کودک در مصر پایان نامه ارشد ادبیات کودک و…

طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک

طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک BOM نمودار FPC نمودار OPC نمودار جریان مواد طرح ریزی واحد صنعتی طرحریزی مهسان الکتریک طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک رفتن به سایت اصلی طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک *پاورپوینت و نمودارهای…

ویژگیها و شیوه های طراحی معماری قاجار و پهلوی

ویژگیها و شیوه های طراحی معماری قاجار و پهلوی طراحی معماری قاجار تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار خانه های دوره قاجار خصوصیات معماری دوره قاجار معماری دوره پهلوی معماری دوره پهلوی اول معماری دوره ی پهلوی اول تزئینات…

پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان (رضایت،تعهد و اعتماد مشتریان)

پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان (رضایت،تعهد و اعتماد مشتریان) پرسشنامه حفظ مشتریان پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان دانلود پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر حفظ مشتریان پرسشنامه رضایت مشتریان پرسشنامه تعهد مشتریان پرسشنامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *