مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری

مبانی نظری امیدواری
پیشینه امیدواری
دانلود مبانی نظری امیدواری
پیشینه تحقیق امیدواری
ادبیات نظری امیدواری
فصل دوم پایان نامه امیدواری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری
ادبیات و مبانی نظری امیدواری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع و تولید در انحصاری در :فروشگاه ساز فایلینا

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری امیدواری

امید

1-5-3-1-تعریف مفهومی امید

فرآیندی شناختی که افراد به وسیله آن، فعالانه اهداف خود را دنبال می کنند اشنایدر ، (1991،بیه نقل از اشنایدر،2000) امید فرایندی است که طی آن افراد (1) اهداف خود را تعیین می کنند، (2) راهکارهایی برای رسیدن به آن هدف خلق می کنند و (3) انگیزه لازم برای به اجرا درآوردن این راهکارها را ایجاد کرده و در طول مسیر حفظ می کنند. امیدواری راهبردی و عاملی دو مؤلفه الگوی امید شناخته می شوند 

(اشنایدر، 2000).

 

1-5-3-2-تعریف عملیاتی امید

با استفاده از پرسش نامه امید بزرگسالان اشنایدر سنجیده می شود که یک 

پرسش نامه خود گزارشی مشتمل بر 12 سؤال است که توسط اشنایدر و همکاران در سال 1991 ساخته شده و ویژگی های روان سنجی آن مورد تأیید قرار گرفت(اشنایدر،1991؛به نقل از اشنایدر،2000).

 

1-5-3-3- تعریف عملیاتی مولفه های امید

امیدواری عاملی: امیدواری عاملی با اظهار به قدرت، تعیین اهداف مناسب، دنبال کردن اهداف تعیین شده با تمام وجود، تکیه بر تجربه های گذشته برای تضمین آینده و اقرار به امکان وجود موقعیت های بزرگ در زندگی مشخص می شود.

امیدواری راهبردی: امیدواری راهبردی با اعتقاد به وجود راه حل های زیاد برای مسائل، فکر کردن به راه حل های زیاد در رهایی از مشکلات و اعتقاد به وجود راه حل در شرایط ناامید کننده مشخص می شود.

 

 

 

اشنایدر و لوپز (2002) می گویند که امید به نحو روشن در دوره نوزادی، کودکی و نوجوانی رشد می کند. در پایان نخستین سال زندگی، پایداری شیء و طرحواره های علّت و معلولی به نوزادان امکان می دهد که در مورد گذرگاه های معطوف به هدف تفکرات پیش بینانه داشته باشند. مهارت اشاره کردن که در پایان سال اول رشد می کند به نوزادان امکان می دهد که هدف های خود را نشان  دهند.

کودکان در سال دوم یاد می گیرند که فعالیت های هدفمندی را برای پی گیری گذرگاه ها به سوی هدف های مطلوب به اجرا بگذارند. اندیشه خود به عنوان یک کارگزار در این دوره تکامل پیدا می کند. یکی از مهمترین مهارت های مرتبط با امید که در سال دوم آموخته می شود این اندیشه است که می توان گذرگاه های اطراف موانع را نیز در نظر گرفت و فعالانه آنها را دنبال کرد. این فرایند رویارویی با موانع، در نظر گرفتن راه-های اطراف آنها، و سپس به اجرا گذاشتن فعالانه این نقشه ها هسته تکوین امید را تشکیل می دهند. راتر (1994،به نقل از اشنایدر و لوپز،2002) در مؤسسه روانپزشکی در لندن غلبه بر چنین موانع و ناملایمات را به فرایند ایمن-سازی روانی مرتبط ساخته و بازده آن را انعطاف پذیری خوانده است. احساس ایمنی کودک نسبت به دلبستگی به مراقبان خود و بافت بین فردی که در آن با ناگواری ها کنار می آیند امری حساس و تعیین کننده است. کودکانی که با امنیت به والدین و مراقبان خود دلبستگی دارند و از حمایت اجتماعی کافی برای کنارآمدن با ناملایمات برخورداند انعطاف پذیری و امید را پرورش می دهند(راتر،1994 ؛به نقل از اشنایدر و لوپز،2002).

 

در دوره پیش دبستانی از 3 تا 6 سالگی، رشد سریع زبان، تفکر شهودی پیش عملیاتی، علاقه به داستان گویی، و امور روزمره قابل پیش بینی، امکان رشد بیشتر طراحی گذرگاه های امیدوار در رویارویی با موانع و مشکلات را فراهم می آورد. رشد جسمانی کودک به وی امکان می دهد تا مهارت های پیچیده ای را با اجرای نقشه های خود پرورش دهد. وقتی توانایی ایجاد همدلی با دیگران در اواخر سال های پیش دبستانی شروع به رشد می کند، کودکان آگاه می شوند که برنامه ریزی برای دنبال کردن گذرگاه ها به سوی هدف های باارزش گاهی ممکن است به دیگران کمک کند تا هدف های ارزشمند را دنبال کنند و یا اینکه آنها را از این کار باز دارد. رشد چشم انداز به کودکان پیش دبستانی امکان می دهد که خواسته های دیگران را در 

نقشه های خود منظور کنند (اشنایدر و لوپز،2002).

 

در دوره کودکی میانی و نوجوانی مهارت های تفکر منطقی سریع تر از مهارت های تفکر شهودی، مهارت های حافظه ای، مهارت های خواندن، و مهارت های چشم انداز اجتماعی پیشرفته، رشد می کند. این امر امکان برنامه ریزی امیدوارنه و پیچیده و دنبال کردن گذرگاه ها به سوی هدف های ارزشمند، و اقدام در یک بافت اجتماعی با در نظرگرفتن خواسته های والدین، خواهر و برادر، همگنان و آموزگاران را فراهم می سازد (اشنایدر و لوپز،2002).

در نوجوانی، مهارت های تفکر انتزاعی در نوجوانان رشد می کند. این مهارت ها اداره مسائل پیچیده شامل: افزایش خودمختاری از والدین، ایجاد روابط صمیمی انحصاری، و پرداختن به نقشه های شغلی را آسان می سازند. این چالش ها فرصت هایی را برای برنامه ریزی امیدوارانه و دنبال کردن امیدوار طرح ها به رغم کمبودها و موانع فراهم می آورند (اشنایدر و لوپز،2002).

کودکانی که سرشت امیدوارنه را پرورش می دهند معمولاً والدینی دارند که به عنوان سرمش های نقشی امیدوار عمل می کنند، و در تدوین و اجرای طرح ها برای از میان برداشتن موانع و دستیابی به اهداف ارزشمند، آنان را راهنمایی می کنند. این کودکان، وابستگی ایمن به والدین خود دارند که برای آنها محیط خانوادگی گرم و با ساختاری را فراهم می سازند ودر این محیط، مقررات به گونه ای ثابت و قابل پیش بینی به اجرا در می آید و تعارض ها نیز به گونه ای قابل پیش بینی و مناسب حل می شود (اشنایدر و لوپز،2002).

 

برخی از کودکان، اما نه همه آنها، که نادیده گرفته شده اند، مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، داغدیده اند، یا با تعارض های بین شخصی پایدار و ناشی از جدایی یا طلاق والدین مواجهند، نمی توانند سرشت امیدوارانه را پرورش دهند. کودکانی که در محیط خانوادگی آکنده از استرس بزرگ می شوند احتمال بیشتر دارد که در شرایط خاصی انعطاف پذیر و امیدوار بارآیند. اول اینکه، این کودکان در می یابند که والدینشان مشکل دارند و لذا سرپرستی ناکافی والدین را به جای قصور شخصی، به عنوان کمبودهای والدینی رده بندی می کنند. دوم اینکه، این کودکان سایر بزرگسالان را افرادی می یابند که در شرایط معمول می توانند نیازهای آنان را از لحاظ مراقبت، کنترل و تحریک ذهنی برآورده سازند. سوم اینکه، این کودکان یک استعداد یا موهبت خاصی را در اویل زندگی خود شناسایی کرده و پالایش می دهند که امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی حمایتی جدید را برایشان فراهم می سازد. چهارم اینکه آنان برای پرورش استعدادهای خود از انگیزه بالایی برخوردارند که با پایداری و سرسختی مشخص می شود. سرانجام، آنان گرفتاری و ناملایمات را به جای یک مانع به عنوان فرصت و چالش برای رشد و تحول تلقی می کنند ماهونی(1991،به نقل از اشنایدر، 2000).

 

بزرگسالان امیدوار نیمرخ روانی متمایز دارند (اشنایدر،2000). بزرگسالانی که از سطوح بالای امیدواری برخوردارند، در زندگی خود به اندازه سایرین شکست هایی را تجربه کرده اند، اما این باور را پرورش داده اند که می توانند با چالش ها سازش کنند و با ناملایمات کنار بیایند. آنان یک گفتگوی درونی مثبت مداوم شامل جمله هایی از این قبیل « من از عهده اش بر می آیم، تسلیم نخواهم شد» و مانند آن را اتخاذ می کنند. آنان وقتی در رسیدن به هدف های ارزشمند با موانعی روبرو می شوند، 

 

هیجان های منفی و با شدت کم را تجربه می کنند. این امر ممکن است به این خاطر باشد که وقتی با موانع روبرو می شوند برای دستیابی به هدف های خود مسیرهای جایگزین ایجاد می کنند، یا با انعطاف هدف های قابل دسترس تر را بر می گزینند. افرادی که امید کمتری دارند وقتی با موانع غیرقابل رفع روبرو می شوند، هیجان هایشان یک توالی نسبتاً قابل پیش بینی از امید به خشم، از خشم به یأس و از یأس به بی احساسی را دنبال می کنند. افراد دارای سطوح امیدواری بالا وقتی در زندگی بزرگسالی با مسائلی مواجه می شوند، تمایل پیدا می کنند که مسائل مهم و بزرگ را به مسائل کوچک و روشن و قابل اداره تجزیه کنند ماهونی(1991،به نقل از اشنایدر، 2000).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری و پیشینه امیدواری

مبانی نظری تحقیق امیدواری

 

 

1-5-3-امید 7

1-5-3-1-تعریف مفهومی امید 7

 1-5-3-2-تعریف عملیاتی امید 7

1-5-3-3- تعریف عملیاتی مؤلفه های امید 7

 

2-3- امیدواری 28

 2-3-1-رشد امیدواری 31

 2-3-2-امید درمانی 33

 2-3-3-خوش بینی 33

 2-3-4- خوش بینی سرشتی یا گرایشی 34

 2-3-5- سبک تبیینی خوش بینانه 34

 2-3-6-رشد خوش بینی 35

 2-3-7-باز آموزی اسنادی 37

 2-3-8- خطاهای ادراکی مثبت 39

2-3-9-خود فریبی 40

 2-3-10-انکار و واپس رانی 40

 2-3-11-توجه انتخابی و فراموشی مطلوب 41

 2-3-12- نادیده گرفتن ناتوانی 41

 2-3-13-خود انگاره منفی 41

 2-3-14-رشد خطاهای ادراکی مثبت 42

 2-3-15-اصلاح خطاهای ادراکی مثبت 43

 2-3-16-خوش بینی،امیدواری و سلامت روان 44

 2-3-17-پایه های عصبی زیستی خوش بینی و امیدواری 44

 2-3-18-عصب زیست شناسی بدبینی 44

2-3-19- عصب زیست شناسی رفتار هدفمند خوش بینانه 45

2-3-20- عصب زیست شناسی تعامل اجتماعی خوش بینانه 46

2-4-رابطه معنویت و امیدواری 47

2-5- رابطه معنویت و سلامت روان 47

2-6-رابطه امید واری و سلامت روان

 

 

پیشینه تحقیق امیدواری

 

 

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

نقش سوگند در اثبات دعوی

نقش سوگند در اثبات دعوی اثبات دعوی ادله اثبات دعوی ادله اثبات دعوی سوگند در اثبات دعوی کاربرد قسم در اثبات دعاوی سوگند در اثبات دعوی در قوانین ایران نقش سوگند در اثبات دعوی دانلود مقاله سوگند در اثبات دعوی…

پاور پوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل

پاور پوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل رمزنگاری پیشرفته امنیت شبکه و داده روشهای هک و نفوذ سیستمهای الکترونیکی نظارت امنیت شبکه و داده بصورت کامل دانلود پاورپوینت امنیت شبکه و داده دانلود پاورپوینت کامپیوتر دانلود پاورپوینت مهندسی کامپیوتر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش درک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش درک شده فصل دوم پایان نامه ارزش درک شده دانلود مبانی نظری ارزش درک شده پیشینه ارزش درک شده پیشینه تحقیق ارزش درک شده پیشینه داخلی…

پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان

پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان تحقیق ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و…

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت…

بررسی اثر بها سود بانکی بر تغییرات مطالبات معوق شبکه بانکی کشور

بررسی اثر بها سود بانکی بر تغییرات مطالبات معوق شبکه بانکی کشور نرخ سود بانکی ریسک کشوری مطالبات معوق نرخ بهره بازار غیر متشکل پولی روش خود رگرسیون با وقفه های توزیع شونده تاثیر نرخ سود بانکی بر نوسانات مطالبات…

بررسی غرور،مشتقات و احکام مستفاد از آن و تشریح وجوه اشتراک و افتراق عناوین مشابه غرور

بررسی غرور،مشتقات و احکام مستفاد از آن و تشریح وجوه اشتراک و افتراق عناوین مشابه غرور قاعده غرور مشتقات غرور عناوین مشابه غرور احکام مستفاد از غرور وجوه افتراق عناوین مشابه غرور وجوه اشتراک عناوین مشابه غرور بررسی غرور،مشتقات و…

ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت

ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت امنیت در اینترنت اشیا معماری اینترنت اشیا اینترنت اشیا در صنعت نفت کاربرد اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز فناوری های مورد استفاده در اینترنت اشیا چالشهاي پیاده سازي و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری سنجش مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش ادبیات نظری سنجش مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه سنجش مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده

ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله ماهیت قرارداد اختیار معامله از نظر حقوقی انطباق قرارداد اختیار معامله…

پرسشنامه بررسی تاثیر بین بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی با اثر میانجی تعهد سازمانی

پرسشنامه بررسی تاثیر بین بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی با اثر میانجی تعهد سازمانی پرسشنامه میانجی تعهد سازمانی پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه رفتار شهروندی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر بین بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی ادبیات نظری ارزیابی عملکرد مالی فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

کاربرد باز مهندسی در تحول اداری

کاربرد باز مهندسی در تحول اداری تحول اداری باز مهندسی تحول سازمانی دانلود مقاله کاربرد باز مهندسی در تحول اداری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina…

بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران

بررسی ویژگی ها و فرآیند شکل گیری اسکان غیر رسمی در ایران کلمات کلیدی : اسکان غیر رسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی اسکان غیر رسمی در ایران عوامل موثر بر شکل گیری اسکان…

مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان

مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی فصل دوم پایان نامه استرس  شغلی هوش سازمانی کارکنان تحقیق استرس شغلی کارکنان مدل ها و نظریه های هوش سازمانی مدل…

دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت

دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت کلمات کلیدی : دانلودپروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه کارآموزی پست برق رشته برق قدرت فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 50 حجم :…

پروپوزال ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران

پروپوزال ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران نسبت میان حبس و وقف شباهتهای وقف و حبس تفاوت های وقف و حبس حبس در حقوق ایران وقف در حقوق ایران وقف و حبس در حقوق ایران پروپوزال تطبیق…

گزارش كار برق تأسیسات با عنوان مدار

گزارش كار برق تأسیسات با عنوان مدار اهم متر ترانزیستور موتور سه فاز مدار فرمان و قدرت دانلود گزارش كار برق تأسیسات با عنوان مدار مدار خاموش و روشن کردن موتور سه فاز مدار فرمان موتورهای سه فاز کاربرد خازن…

پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد وجوه نقد جریانهای‌ نقدی‌ ارزی صورت‌ جریان‌ وجوه نقد صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد خرید پایان نامه کارشناسی…

پرسشنامه تاثیر انگیزش بر توانمندسازی کارکنان

پرسشنامه تاثیر انگیزش بر توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : پرسشنامه انگیزش پرسشنامه انگيزش شغلي پرسشنامه سنجش انگیزش کارکنان پرسشنامه انگيزش کاري کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی کارکنان رفتن به سایت…

پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران پروپوزال کمرویی پروپوزال در مورد کمرویی بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان  تاثیر عملکرد خانواده بر كمرويي…

بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران

بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران انواع شرط ضمانیه پایان نامه شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه مقایسه ای انواع شرط ضمان انواع شرط ضمان در فقه امامیه اقسام شرط ضمانیه…

پایان نامه در مورد طلاق با عنوان مبانی اختیار طلاق

پایان نامه در مورد طلاق با عنوان مبانی اختیار طلاق "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" اختیار طلاق اختیار طلاق به زن اختیار طلاق در دست مردان اختیار طلاق زن اختیار طلاق در حقوق ایران چرا اختیار طلاق با مرد است…

امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی

امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در…

پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت

پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *