مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه

بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه شرط فعل شروط ضمن عقد شرط فعل در نظام حقوقی ایران شرط فعل در نظام حقوقی فرانسه شروط ضمن عقد در قانون مدنی شروط صحیحه در فقه امامیه مفاهیم مشابه…

پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای پردازش…

ارزیابی آسیب های زیست محیطی احداث سد البرز در استان مازندران با استفاده از روش آزمون انتخاب

ارزیابی آسیب های زیست محیطی احداث سد البرز در استان مازندران با استفاده از روش آزمون انتخاب آسیب های زیست محیطی احداث سد ارزیابی آسیب های زیست محیطی احداث سد روش آزمون انتخاب برای ارزیابی آسیبهای زیست محیطی بررسی اثرات…

پاورپوینت بررسی سیستم های سوپر پنل در 24 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع ‬‎

پاورپوینت بررسی سیستم های سوپر پنل در 24 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع ‬‎ کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی سیستم های سوپر پنل رفتن به سایت اصلی در این پروژه پاورپوینت بررسی…

بررسی طبقه بندی جریان داده ها در یک محیط پویا و کاربرد عامل و سیستمهای چندعامله در داده کاوی

بررسی طبقه بندی جریان داده ها در یک محیط پویا و کاربرد عامل و سیستمهای چندعامله در داده کاوی کاربرد عامل در داده کاوی کاربرد سیستمهای چندعامله در داده کاوی داده‌کاوی پویا با استفاده از عامل طبقه بندی جریان داده…

پرسشنامه سیستم های مغزی رفتاری (BIS ،  BAS) کارور و وایت

پرسشنامه سیستم های مغزی رفتاری (BIS ،  BAS) کارور و وایت کلمات کلیدی : پرسشنامه بازداری رفتاری پرسشنامه کارور و وایت پرسشنامه بازداری رفتاری پرسشنامه سیستم های مغزی رفتاری دانلود پرسشنامه سیستم های مغزی رفتاری مقیاس سیستم های بازداری/فعال سازی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای مبانی نظری مهارت های مقابله ای پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای پیشینه داخلی مهارت های مقابله ای…

بررسی عوامل موثر سازمانی بر نگرش افراد و نقشها

بررسی عوامل موثر سازمانی بر نگرش افراد و نقشها دانلود مقاله نگرش سازمانی رفتار سازمانی نگرش سازمانی فرد دانلود مقاله تاثیر نگرش بر رفتار بررسی عوامل موثر سازمانی بر نگرش افراد و نقشها عوامل موثر بر نگرش و تاثیر آن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب 48 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال اضطراب 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب مبانی نظری اختلال اضطراب پیشینه تحقیق اختلال اضطراب پیشینه داخلی اختلال اضطراب پیشینه خارجی اختلال اضطراب پیشینه پژوهش اختلال اضطراب پیشینه نظری…

بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت

بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت بهینه سازی شبکه بخار بهبود عملکرد شبکه بخار بهینه سازی شبکه بخار در پالایشگاه نفت بهینه سازی شبکه بخار پالایشگاه نفت شیراز بهبود عملکرد شبکه بخار شركت پالایش نفت شیراز دانلود پایان نامه…

ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس

ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی مدیران مسئولیت مدنی مدیران در معاملات ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه تحقیقات توانمندسازی…

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزشیابی توصیفی ارزشیابی توصیفی تحقیق ارزشیابی توصیفی مقاله ارزشیابی توصیفی ارزشیابی تعریف ارزشیابی توصیفی اهداف ارزشیابی توصیفی گام ها و شیوه های اجرای ارزشیابی توصیفی مقیاسها در عملکرد درسی محاسن طرح ارزشیابی توصیفی…

حسابداری بین الملل

حسابداری بین الملل دانلود مقالات کارشناسی حسابداری دانلود مقاله حسابداری با عنوان حسابداری بین الملل صورت سود و زیان گزارش عملكرد مالی حسابداری بین المللی دانلود مقالات رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حسابداری…

خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي

خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي کلمات کلیدی : دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک) از تئوري تا عمل( تألیف دکتر محمد نمازي خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک ( از تئوري تا…

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان پرسشنامه crm پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه قضاوت بیماران تحت درمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با…

پاورپوینت شهید بابایی

پاورپوینت شهید بابایی پاورپوینت، شهید بابایی، زندگینامه رفتن به سایت اصلی بابایی در سال ۱۳۴۹، برای گذراندن دوره خلبانی به آمریکا رفت و پس از بازگشت با ورود هواپیماهای پیشرفته اف - ۱۴ به نیروی هوایی، وی که جزء خلبان‌های…

تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار

تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی ترکیبات نوشابه های گازدار مراحل تولید نوشابه های گازدار تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار دانلود پایان نامه نوشابه های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری طرحواره پیشینه تحقیق طرحواره پیشینه داخلی طرحواره پیشینه خارجی طرحواره پیشینه پژوهش طرحواره چارچوب نظری طرحواره فصل دوم پایان نامه طرحواره مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه…

پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها

پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها پاورپوینت مسئولیت و اختیار در سازمانها مسئولیت و اختیار در سازمانها تعريف اختيار تعريف مسئوليت رابطه اختيار و مسئوليت تفويض اختيار اهمیت تفویض اختیار مزایای تفویض اختیار اصول تفويض اختيار چرا افراد تفویض اختیار…

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده…

ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش و بررسی مدلهای متفاوت آن

ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش و بررسی مدلهای متفاوت آن مدلهای مدیریت دانش اهمیت و ضرورت مدیریت دانش ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش مفاهیم پایه مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود…

پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا

پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا پاورپوینت آشنایی با سایت الکسا سایت الکسا تحقیق سایت الکسا Alexa الکسا چگونه کار می کند مهمترین اطلاعات برای الکسا گردآوری اطلاعات کاربردی وب آمار سایت مسیر کاربردی اعضای الکسا ارائه اطلاعات بر روی آرشیو…

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی وب سایت مدرسه

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی وب سایت مدرسه تجزیه و تحلیل و پیاده سازی وب سایت مدرسه پیاده سازی وب سایت مدرسه با ASPNET دانلود پروژه وب سایت مدرسه دانلود پروژه تجزیه و تحلیل وب سایت مدرسه دانلود پروژه…

استقرار کایزن عملیاتی در یک شرکت تولیدی

استقرار کایزن عملیاتی در یک شرکت تولیدی کایزن کایزن عملیاتی سیستم‌های بهبود اجرای کایزن عملیاتی در یک شرکت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مدیریت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *