مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
طرّاحی مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانی

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن  (BSC) و رتبه بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84
2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153
 

پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی

پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال اسکان غیر رسمی پروپوزال سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های…

پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور

پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور کلمات کلیدی : پرسشنامه دلبستگی ایمن پرسشنامه سبک های دلبستگی پرسشنامه سبک دلبستگی aaq پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن و شیور روش نمره گذاری پرسشنامه سبک های…

بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی

بررسی و تشریح الگوهای رایج هوش معنوی کلمات کلیدی : ابعاد هوش معنوی مدل های هوش معنوی مولفه های هوش معنوی هوش معنوی از دیدگاه اسلام نظریه های هوش معنوی الگوهای رایج هوش معنوی تحقیق درباره ی هوش معنوی پایان…

انواع تفکر سازنده و بررسی نظریه های آن

انواع تفکر سازنده و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : انواع تفکر سازنده نظریه های تفکر سازنده تعریف نظری تفکر سازنده تعریف عملیاتی تفکر سازنده تحقیق کامل در مورد تفکر سازنده رفتن به سایت اصلی تفکر سازنده یک متغیر…

ارزیابی مستندات حجاب

ارزیابی مستندات حجاب ارزیابی مستندات حجاب بررسی مستندات حجاب دانلود تحقیق مستندات حجاب تفسیر آیه حجاب حجاب در قرآن حجاب در روایات اهمیت حجاب در نظر حضرت فاطمه حجاب با رویکرد عقلایی و علمی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی (نسخه آپدیت شده + 53 صفحه مقاله انگلیسی)

تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی (نسخه آپدیت شده + 53 صفحه مقاله انگلیسی) شبکه عصبی تشخیص الگوی صدا تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی دانلود مقاله کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانلود مقاله ارشد هوش مصنوعی…

عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

آشنایی با صنعت طیور

آشنایی با صنعت طیور آشنایی با صنعت طیور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه صنعت طیور یکی از بخش های با رشد سریع در صنعت حیوانات است. مصرف جهانی پرندگان در حال افزایش است. مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و پرندگان…

پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه پاورپوینت استقلال در حسابرسی پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل نهم…

ازدیاد برداشت نفت با تزریق گاز و نقش گسل در آن

ازدیاد برداشت نفت با تزریق گاز و نقش گسل در آن ازدیاد برداشت از مخازن ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ازدیاد برداشت نفت چیست ازدیاد برداشت از مخازن نفت به روش تزریق گاز ازدیاد برداشت نفت در ایران دانلود مقاله…

بررسی فقهی مقررات طلاق در ایران

بررسی فقهی مقررات طلاق در ایران طلاق در فقه طلاق در فقه امامیه طلاق در فقه اهل سنت انواع طلاق در فقه اسلامی طلاق قضایی در فقه و حقوق ایران پایان نامه طلاق دانلود پایان نامه طلاق پایان نامه با…

بررسی شیوه های تولید مس

بررسی شیوه های تولید مس مس تولید مس روشهای تولید مس دانلود مقاله رشته معدن بررسی شیوه های تولید مس روشهای کلی فرآوری مس رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته معدن بررسی شیوه های تولید مس      …

مبانی نظری رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها

مبانی نظری رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان مبانی نظری تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها مبانی نظری شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای…

پروژه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی یا دیتا ماینینگ Data Mining

پروژه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی یا دیتا ماینینگ Data Mining داده کاوی دیتا ماینینگ Data Mining وب کاوی دانلود پروژه داده کاوی دانلود پایان نامه داده کاوی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر رفتن…

ارائه روشی عالی برای حذف و پیش تغلیظ یون های Ag+، Pb+2 و Zn+2 از نمونه های آبی

ارائه روشی عالی برای حذف و پیش تغلیظ یون های Ag+، Pb+2 و Zn+2 از نمونه های آبی حذف یون های Ag، Pb2 و Zn2 از آب پیش تغلیظ یون های Ag، Pb2 و Zn2 از آب حذف یونهای سنگین…

تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه

تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی 53 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی 53 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خلاقیت سازمانی مبانی نظری بهره وری سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق بهره وری سازمانی فصل دوم پایان نامه خلاقیت…

مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه

مبانی نظری اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی…

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم مسأله مسیریابی موجودی استرات‍ژی ارسال مستقیم بهینه سازی گروه ذرات برنامه ریزی تولید توزیع الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی موجودی با ارسال مستقیم دانلود مقالات مهندسی نرم افزار رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانک و بانکداری 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانک و بانکداری 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بانک و بانکداری مبانی نظری بانک و بانکداری پیشینه تحقیق بانک و بانکداری پیشینه داخلی بانک و بانکداری پیشینه خارجی بانک و بانکداری…

چارچوب نظری تعارض نقش

چارچوب نظری تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش ادبیات نظری تحقیق تعارض نقش دانلود مبانی نظری تعارض نقش دانلود پیشینه تحقیق تعارض…

بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری

بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری راهکارهای امنیتی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی مبانی نظری سازگاری زناشویی پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی پیشینه داخلی سازگاری زناشویی پیشینه خارجی سازگاری زناشویی پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی پیشینه نظری سازگاری زناشویی…

پاورپوینت ارزیابی ریسک آماده سازی تزریق گاز متان به سیلندرهای سوخت

پاورپوینت ارزیابی ریسک آماده سازی تزریق گاز متان به سیلندرهای سوخت ارزیابی ریسک گاز طبیعی فشرده ایستگاه سوخت رسانی ارزیابی ریسک ایستگاه CNG ارزیابی ریسک آماده سازی تزریق گاز متان به سیلندرهای سوخت دانلود پاورپوینت ارزیابی ریسک ایستگاه CNG دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *