چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات نظری اجرای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری اجرای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اجرای مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت بدنی در اوقات فراغت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت بدنی در اوقات فراغت کلمات کلیدی : مبانی نظری فعالیت بدنی در اوقات فراغت پیشینه تحقیق فعالیت بدنی در اوقات فراغت پیشینه پژوهش فعالیت بدنی در اوقات فراغت پیشینه نظری فعالیت بدنی در اوقات…

پاورپوینت پردازش حقوق و دستمزد و روش دارایی های ثابت

پاورپوینت پردازش حقوق و دستمزد و روش دارایی های ثابت کلمات کلیدی : پاورپوینت پردازش حقوق و دستمزد و روش دارایی های ثابت پاورپوینت پردازش حقوق و دستمزد پاورپوینت سیستم حقوق و دستمزد سیستم مفهومی حقوق و دستمزد آماده سازی…

علل جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران و بررسی عوامل بازدارنده

علل جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران و بررسی عوامل بازدارنده عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال در حقوق ایران علل ارتکاب بزه اطفال و نوجوانان عوامل بازدارنده بزهکاری اطفال و…

بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید

بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید کسب درآمد از اینترنت کسب درآمد از اینترنت شاه کلید بسته ویژه کسب درآمد از اینترنت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران معامله بلوک در بورس معاملات بلوک چیست اثر قیمتی معاملات بلوک مشخصه معاملات بلوکی تاثیر عرضه بلوکی بر قیمت سهام عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام تاثیر معاملات بلوک…

بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی

بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی شعر دفاع مقدس بازتاب دفاع مقدس در شعر فارسی دانلود مقالات رشته زبان و ادبیات فارسی دانلود مقاله بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی دانلود مقالات زبان و ادبیات فارسی دانلود مقالات…

انعکاس موضوع مرگ و شهادت در شعر دفاع مقدس

انعکاس موضوع مرگ و شهادت در شعر دفاع مقدس مضمون مرگ در شعر دفاع مقدس مضمون شهادت در شعر دفاع مقدس مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس درون مایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس انعکاس موضوع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی و خوشه بندی فازی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی و خوشه بندی فازی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خوشه بندی فازی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق خوشه بندی فازی پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری خوشه بندی فازی پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه عکس العمل بازار سهام دانلود مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام ادبیات نظری عکس العمل بازار سهام فصل…

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در…

نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه

نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تاثیر آن بر خوانواده و جامعه نقش زنان در توسعه پایدار نقش زنان در محیط زیست مشارکت زنان در محیط زیست نقش آفرینی زنان در محیط زیست و…

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه شادکامی آکسفورد پرسشنامه شادکامی آکسفورد word خرده مقیاس های پرسشنامه شادکامی آکسفورد مولفه های پرسشنامه شادکامی آکسفورد دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi ابعاد پرسشنامه شادکامی آکسفورد…

مفهوم سازی بازاریابی داخلی و آمیخته بازاریابی داخلی و بررسی گام های آن

مفهوم سازی بازاریابی داخلی و آمیخته بازاریابی داخلی و بررسی گام های آن کلمات کلیدی : ابعاد بازاریابی داخلی اهمیت بازاریابی داخلی اهداف بازاریابی داخلی اصول بازاریابی داخلی عناصر بازاریابی داخلی عوامل بازاریابی داخلی تعریف مفهومی بازاریابی داخلی تعریف عملیاتی…

پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی یسن چن با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی یسن چن با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودپنداره تحصیلی پرسشنامه خودپنداره مدرسه پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه دانلود پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه پرسشنامه خودپنداره مربوط به مدرسه یی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی 93 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی 93 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی دانلود…

بررسی مفهوم، اهداف جرم انگاری و آراء در مورد جرم پولشویی

بررسی مفهوم، اهداف جرم انگاری و آراء در مورد جرم پولشویی کلمات کلیدی : مفهوم جرم پولشویی آراء در مورد جرم پولشویی اهداف جرم انگاری جرم پولشویی تحقیق کامل در مورد پولشویی تحقیق جدید در مورد پولشویی رفتن به سایت…

بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن

بررسی مدل ها و انواع تاب آوری با تشریح ویژگی ها و عوامل موثر بر آن انواع تاب آوری مدل های تاب آوری ویژگی های تاب آوری عوامل موثر بر تاب آوری نظریه های تاب آوری تاب آوری روانشناختی تاب…

پرسشنامه سنجش میزان اضطراب تجربه شده افراد در برابر ارزیابی منفی

پرسشنامه سنجش میزان اضطراب تجربه شده افراد در برابر ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی مقیاس ترس از ارزیابی منفی سنجش ترس از ارزیابی منفی تعریف ترس از ارزیابی منفی ترس از ارزیابی منفی چیست پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری فعالیت های پیشبرد فروش پیشینه تحقیق فعالیت های پیشبرد فروش ادبیات نظری فعالیت های پیشبرد فروش فصل دوم پایان نامه فعالیت های…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش کلمات کلیدی : پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه مدیریت…

بررسی اقوال و ادله قائلین به وجوب تعیینی و تخییری نماز جمعه از دیدگاه فقهای امامیه

بررسی اقوال و ادله قائلین به وجوب تعیینی و تخییری نماز جمعه از دیدگاه فقهای امامیه کلمات کلیدی : وجوب نماز جمعه در قرآن وجوب نماز جمعه در زمان غیبت وجوب تخییری نماز جمعه وجوب تعیینی نماز جمعه ادله وجوب…

پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای

پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای و مولفه های آن پرسشنامه اخلاق حرفه ای کارکنان دانلود پرسشنامه اخلاق حرفه ای دانلود پرسشنامه اخلاق کاری رفتن به سایت…

بررسی نظریه ها و دیدگاه های مختلف درباره بدن و تصور بدنی

بررسی نظریه ها و دیدگاه های مختلف درباره بدن و تصور بدنی تصویر بدنی چیست؟ مبانی نظری تصویر بدنی تصویر بدنی چیست تصویر بدنی و عزت نفس تصویر بدنی و خودپنداره ارزیابی تصویر بدنی بررسی تصویر بدنی تصویر ذهنی بدنی…

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک پایان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *