مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی مبانی نظری رویکردهای درمانی پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی پیشینه داخلی رویکردهای درمانی پیشینه خارجی رویکردهای درمانی پیشینه پژوهش رویکردهای درمانی پیشینه نظری…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی بررسی پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی تحلیل استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت استراتژی های منابع انسانی تحقیق استراتژی های مدیریت منابع انسانی رفتن…

ویژگی های اصلی و فرعی آزمون خوب

ویژگی های اصلی و فرعی آزمون خوب کلمات کلیدی : دیدگاه ها و نظریه های آزمون ویژگی های اصلی یک آزمون  خوب ویژگیهای فرعی یک آزمون  خوب عناصر مورد نظر در استاندارد کردن آزمونها رفتن به سایت اصلی هدف از…

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی کلمات کلیدی : نظریه های فرسودگی شغلی فرسودگی هیجانی در پرستاران تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی نظریه های مربوط به فرسودگی…

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری سیستم های تشخیص نفوذ در…

The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson

The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson کلمات کلیدی : The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson رفتن به سایت اصلی The Routledge Handbook of Applied Linguistics Edited by James Simpson     منبع…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی پیشینه داخلی نقدشوندگی پیشینه خارجی نقدشوندگی پیشینه پژوهش نقدشوندگی پیشینه نظری نقدشوندگی ادبیات نظری نقدشوندگی چارچوب نظری نقدشوندگی رفتن به…

دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص

دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی (کامپیوتر) 44 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 52 حجم : 2 مگابایت بخش اول شناخت قطعات کامپیوتر پردازنده (…

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه بیمه آتش سوزی دلایل عدم گرایش افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن علل…

بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران

بررسی رابطه سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتها پذیرفته در بورس تهران سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی عملکرد مالی شرکتها در بورس تهران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی شرکت ارتباط بین سرمایه فکری و عملکرد مالی…

عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل

عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل قرارداد عقیم شدن قرارداد حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد عقیم شدن قرارداد در حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل دانلود مقالات…

پرسشنامه بررسی رابطه بین یادگیری و نوآوری سازمانی با توسعه خدمات سازمانی و عملکرد مالی

پرسشنامه بررسی رابطه بین یادگیری و نوآوری سازمانی با توسعه خدمات سازمانی و عملکرد مالی پرسشنامه یادگیری و نوآوری سازمانی پرسشنامه توسعه خدمات سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه یادگیری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی رفتن به سایت اصلی…

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی سلامت روانی کارکنان شهرداری

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی سلامت روانی کارکنان شهرداری کلمات کلیدی : فصل سوم پایان نامه سلامت روانی فصل سوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان فصل سوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان فصل سوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان…

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما

پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان وب سایت همایشهای صدا و سیما معماری UML آشنایی با SQL طراحی وبسایت آشنایی با زبان VB سیستم همکاری…

رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : مدیریت زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین پیاده سازی زنجیره تامین چابک پایان نامه زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی…

ارکان و شرایط تحقق مسئولیت مدنی شهرداری و بررسی صلاحیت مراجع رسیدگی

ارکان و شرایط تحقق مسئولیت مدنی شهرداری و بررسی صلاحیت مراجع رسیدگی مسئولیت مدنی شهرداریها شرایط تحقق مسئولیت مدنی شهرداری ارکان تحقق مسئولیت مدنی شهرداری پایان نامه مسئولیت مدنی شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری در برابر شهروندان مسئولیت مدنی شهرداری در…

تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه

تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه اشعار کهن پارسی شاهنامه فردوسی شاهنامه طهماسبی پسران فریدون و دختران شاه یمن دانلود تحلیل داستان پسران فریدون و دختران شاه یمن در شاهنامه خرید پایان نامه رشته ادبیات همکاری…

فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو

فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو خصوصی سازی مشکلات خصوصی سازی در صنعت آب و برق فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق خصوصی سازی در صنعت آب و برق دانلود مقالات رشته…

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين

پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول روابط عمومي نوين اصول روابط عمومي نوين روابط عمومي نوين تاريخچه افكار عمومي تعريف افكار عمومي تعاريف روابط عمومي ويژگي هاي روابط عمومي روابط عمومي ارکان روابط عمومي مدل برنامه…

پروپوزال ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس

پروپوزال ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پروپوزال چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس پروپوزال…

جزوه خط مشی گذاری عمومی

جزوه خط مشی گذاری عمومی خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع کنکور دکتری مدیریت رفتن به سایت اصلی جزوه خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع درس خط مشی گذاری عمومی برای کنکور دکتریجزوه شامل خلاصه ای مفید و کاربردی از…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی ارتقای شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارتقای شغلی مبانی نظری ارتقای شغلی پیشینه تحقیق ارتقای شغلی پیشینه داخلی ارتقای شغلی پیشینه خارجی ارتقای شغلی پیشینه پژوهش ارتقای شغلی پیشینه نظری ارتقای شغلی…

پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع تحليل رگرسيون چند متغيره (مركب):مسأله استنتاج آماري

پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع تحليل رگرسيون چند متغيره (مركب):مسأله استنتاج آماري کلمات کلیدی : پاورپوینت تحليل رگرسيون چند متغيره (مركب):مسأله استنتاج آماري پاورپوینت فصل هشتم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل هشتم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *