مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری سبک های فرزندپروری
پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی  با 39 صفحه ورد عنوان این نوشتار می باشد

 

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

 

 

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

 

 

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

 

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

 

 

 

 ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

 

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

 

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

 

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

 

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

مبانی شرعی،مشروعیت،ماهیت و جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی

مبانی شرعی،مشروعیت،ماهیت و جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی محرومیت از حقوق اجتماعی محرومیت از خدمات عمومی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی جایگاه فقهی مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی و خدمات عمومی مبانی…

امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی

امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی اجرای ERP برنامه ریزی منابع سازمان اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی و…

روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی

روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی ماشینهای کشاورزی تعمیر ماشینهای کشاورزی نگهداری ماشینهای کشاورزی هزینه های تعمیر و نگهداری ماشینهای کشاورزی روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی دانلود پایان نامه رشته کشاورزی رفتن به…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب هم

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان مجرد دختر دانشگاه آزاد(واحد رودهن)رشته علوم اجتماعی نسبت به ملاکهای انتخاب هم ازدواج ملاکهای انتخاب همسر کارکردهای اجتماعی ازدواج دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی(پژوهشگری) با عنوان نگرش دانشجویان…

ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب

ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب ماهیت حزب احزاب سیاسی احزاب سیاسی ایران احزاب سیاسی ایران پس از انقلاب تاریخچه احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی ایران بعد از انقلاب ماهیت حزب و بررسی احزاب سیاسی…

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان

پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان دانلود پاورپوینت نقش توسعه منابع انسانی، سرمایه انسانی و هوش در توسعه اقتصادی سازمان توسعه اقتصادی چیست؟ معنای اصطلاحی توسعه اقتصادی در علم اقتصاد و جامعه شناسی…

واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران

واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون…

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC ارزيابي عملکرد ارزيابي عملکرد بانک ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با کارت امتيازي متوازن ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با تاپسيس فازي مقاله ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري رفتن به سایت…

بررسی و تشریح ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی

بررسی و تشریح ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی کلمات کلیدی : ابعاد هویت فرهنگی نظریه های هویت فرهنگی ابعاد و نظریه های هویت فرهنگی پایان نامه در مورد هویت فرهنگی تحقیق در مورد هویت فرهنگی تحقیق در مورد ابعاد…

ماهیت مسئولیت پذیری و بررسی ابعاد و مؤلفه های مسئولیت پذیری اجتماعی

ماهیت مسئولیت پذیری و بررسی ابعاد و مؤلفه های مسئولیت پذیری اجتماعی کلمات کلیدی : تبیین مفهوم مسئولیت پایان نامه مسئولیت پذیری نظریه های مسئولیت پذیری تبیین مفهوم مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری از منظر اسلام مسئولیت پذیری از منظر جامعه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت درک شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت درک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری کیفیت درک شده فصل دوم پایان نامه کیفیت درک شده دانلود مبانی نظری کیفیت درک شده پیشینه کیفیت درک شده پیشینه تحقیق کیفیت درک شده پیشینه داخلی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی مبانی نظری تنوع فرهنگی دانلود مبانی نظری تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات نظری تنوع فرهنگی فصل دوم پایان نامه تنوع فرهنگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات و مبانی…

پروپوزال زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA

پروپوزال زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA کلمات کلیدی : زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمان…

بررسی و جایگاه نهادهای رسمی ثبت اسناد

بررسی و جایگاه نهادهای رسمی ثبت اسناد کلمات کلیدی : تحولات ثبت الکترونیکی نهادهای رسمی ثبت اسناد  تحقیق در مورد ثبت اسناد  نقش کاداستر در تثبیت مالکیت و بهبودا منیت حقوقی نقش کادستر در تسهیل اجرای وظائف سازمان ثبت جایگاه…

پاورپوینت استراتژی های رقابتی مايكل پورتر

پاورپوینت استراتژی های رقابتی مايكل پورتر کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های رقابتی مايكل پورتر استراتژی های رقابتی مايكل پورتر استراتژی های رقابتی پورتر تعریف مزیت رقابتی مزیت رقابتی پایدار ویژگی های مزیت رقابتی پایدار تئوری های مزیت رقابتی مدل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی 38 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی ادبیات نظری هوش اخلاقی چارچوب نظری هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی دانلود مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه هوش اخلاقی پیشینه تحقیق…

بررسی رابطه ریسک اعتباری با قیمت تمام شده پول در بانک کشاورزی (مطالعه موردی استان کرمان)

بررسی رابطه ریسک اعتباری با قیمت تمام شده پول در بانک کشاورزی (مطالعه موردی استان کرمان) ریسک اعتباری بانک کشاورزی قیمت تمام شده پول بررسی رابطه ریسک اعتباری با قیمت تمام شده پول در بانک کشاورزی (مطالعه موردی استان کرمان)…

بررسی مبانی فقهی قاعده نفی عسر و حرج

بررسی مبانی فقهی قاعده نفی عسر و حرج مقاله عسر و حرج قاعده نفی عسر و حرج مقاله قاعده نفی عسر و حرج قاعده نفی عسر و حرج در فقه مبانی فقهی قاعده نفی عسر و حرج مفهوم و رابطه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مقابله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 3 مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین دانلود پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین ادبیات نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه…

پاورپوینت شاخص قیمت و کاربرد آن ( همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت شاخص قیمت و کاربرد آن ( همراه با مثالهای تشریحی) کلمات کلیدی : پاورپوینت شاخص قیمت و کاربرد آن پاورپوینت شاخص قیمت روشهای محاسبۀ شاخص روش لاسپیرز روش پاشه روش فیشر روش مارشال محاسبۀ شاخص قیمت در عمل کاربرد…

مقاله کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان بودجه بندی بر مبنای فعالیت + پاورپوینت ( 49 اسلاید )

مقاله کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان بودجه بندی بر مبنای فعالیت + پاورپوینت ( 49 اسلاید ) تعادل مالی و تعادل عملیاتی هزینه یابی برمبنای فعالیت بودجه ریزی برمبنای فعالیت برنامه ریزی و بودجه ریزی برمبنای فعالیت تعادل مالی و…

ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده تفاوت ساختار جسمی و روانی زن و مرد ابزارهای زن در تحکیم شخصیت خانواده ابزارهای زن در محبوبیت نظام خانواده ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده تحکیم شخصیت در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک مبانی نظری بانکداری الکترونیک پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک پیشینه داخلی بانکداری الکترونیک پیشینه خارجی بانکداری الکترونیک پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق مبانی نظری اخلاق ادبیات نظری اخلاق چارچوب نظری اخلاق فصل دوم پایان نامه اخلاق دانلود مبانی نظری اخلاق پیشینه اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق پیشینه داخلی اخلاق پیشینه خارجی اخلاق پیشینه پژوهش اخلاق پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *