مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

شخصیت حقوقی وقف

شخصیت حقوقی وقف وقف مالکیت موقوف وقف اشخاص حقوقی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق اشخاص حقوقی در وقف دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی شخصیت حقوقی وقف رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران شاخصهای ورشکستگی تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی تطبیق و کاربرد شاخصهای ورشکستگی در ایران شناسایی شاخصهای ورشکستگی شرکتها تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران دانلود…

جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل

جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل رفتن به سایت اصلی جزوه درس بیوفیزیک بطور کامل به تعداد 143 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمع بندی ایام امتحانات   سرفصلها بیوفیزیک مولکولی بیوفیزیک سلولی بیوفیزیک پرتویی…

آثار و منابع تولید هارمونیکها و روشهای حذف آنها

آثار و منابع تولید هارمونیکها و روشهای حذف آنها منابع هارمونیك چگونگی حذف هارمونیكها سیستم های فشار قوی راه های كاهش هارمونیك منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی بررسی منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی و روشهای كاهش…

بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ

بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ معماری بازار ایرانی طراحی معماری مراکز خرید دانلود پروژه بازارایرانی دانلود پروژه معماری بازار ایرانی دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید اصول طراحی و ساخت مراکز…

پروژه و پایان نامه امورمالی در صنعت برق (بصورت کامل و آپدیت شده)

پروژه و پایان نامه امورمالی در صنعت برق (بصورت کامل و آپدیت شده) امورمالی در صنعت برق دانلود پایان نامه رشته حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی حسابداری دانلود پایان نامه امورمالی در…

پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی

پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی کلمات کلیدی : مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه اضطراب و افسردگی داس مقیاس افسردگی اضطراب استرس dass پرسشنامه اضطراب و افسردگی کودکان پرسشنامه مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه افسردگی-اضطراب…

پاورپوینت ارزشها و مفاهيم سرآمـدي و معيارهاي ارزيابي مدلEFQM

پاورپوینت ارزشها و مفاهيم سرآمـدي و معيارهاي ارزيابي مدلEFQM کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزشها و مفاهيم سرآمـدي و معيارهاي ارزيابي مدلEFQM پاورپوینت ارزشها و مفاهيم سرآمـدي پاورپوینت معيارهاي ارزيابي مدلEFQM معيارهاي ارزيابي مدلEFQM ارزيابي مدلEFQM مدلEFQM مشتـري مداري مدل جايزه…

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی در در ارزیابی ریسک حوادث نمونه…

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال اطفال قاچاق اطفال قاچاق انسان در ایران دانلود گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال دانلود گزارش…

ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر

ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر عوامل موثر در تصادفات تصادفات جاده ای ایران کاربرد الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین…

بررسی صنعت پلیمر با تاکید بر نقش pvc در صنعت و زندگی

بررسی صنعت پلیمر با تاکید بر نقش pvc در صنعت و زندگی دانلود پایان نامه پلیمر پلیمریزاسیون صنایع اکستروژن دانلود پایان نامه نقش pvc در صنعت و زندگی بررسی صنعت پلیمر با تاکید بر نقش pvc در صنعت و زندگی…

پرسشنامه تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران

پرسشنامه تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در صنعت فرش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه نقش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مشارکت محلی پیشینه مشارکت محلی پیشینه تحقیق مشارکت محلی مبانی نظری پژوهش مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت…

پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN

پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN VLAN ایمنی پورت عملیات VLAN پیکر بندی VLAN شبکه های محلی مجازی دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان شبكة محلی مجازی VLAN سیستم…

پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی گرایش مشاوره شغلی با عنوان اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه (مطالعه موردی:بیکاران شه

پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی گرایش مشاوره شغلی با عنوان اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه (مطالعه موردی:بیکاران شه خلاقیت بیکاری نقش و جایگاه كارآفرینان روانشناسی و علوم تربیتی بیکاران شهر تهران دانلود پایان نامه…

رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان

رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان تسهیم دانش عملکرد شغلی کارکنان رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان پایان نامه تسهیم دانش پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان عوامل موثر بر عملکرد شغلی عوامل موثر بر تسهیم دانش تئوری های…

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف

اهمیت خودکارآمدی  و تاثیر آن بر سطح انگیزش و عواطف اهمیت خودکارآمدی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت خودکارآمدی تحصیلی اهمیت و ضرورت خودکارآمدی اهمیت خودکارآمدی معلمان مبانی روانشناختی خودکارآمدی اثرات خودکارآمدی بر کار کرد های روانشناختی اثر خود کار…

پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت

پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت پرسشنامه برنامه ریزی پرسشنامه تحلیل محیط خارجی برای انجام برنامه ریزی پرسشنامه ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظر اسلام و سایر دیدگاه ها

اهمیت و جایگاه مسئولیت پذیری از منظر اسلام و سایر دیدگاه ها کلمات کلیدی : تبیین مفهوم مسئولیت پایان نامه مسئولیت پذیری نظریه های مسئولیت پذیری تبیین مفهوم مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری از منظر اسلام مسئولیت پذیری از منظر جامعه…

پایان نامه نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

پایان نامه نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه کلمات کلیدی : خودکارآمدی کارآفرینانه قصد کارآفرینی دانشجویان تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی پایان نامه خودکارآمدی کارآفرینانه پایان نامه قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ارزش ویژه برند 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ابعاد ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ابعاد…

پرسشنامه تعصب هادلی کانتریل و گوردون آلپورت

پرسشنامه تعصب هادلی کانتریل و گوردون آلپورت کلمات کلیدی : پرسشنامه تعصب دانلود پرسشنامه تعصب پرسشنامه تعصب آلپورت پرسشنامه استاندارد تعصب پرسشنامه تعصب 9 سوالی پرسشنامه تعصب کانتریل و آلپورت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه تعصب هادلی کانتریل و…

اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی

اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی اصول طراحی شهری اصول طراحی شهری خیابانها اصول طراحی شهری میادین آیین ها ،تکنیک ها و ابزار طراحی شهری فرآیند طراحی و اسناد طراحی فرایند طراحی فضای شهری…

ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان

ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *