مبانی نظری بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

مبانی نظری بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

ارزیابی عملکرد در بانک
شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها
شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک
تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری
تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک 
بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
مبانی نظری بانکداری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

چکیده
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور دربر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد  شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد.

تحقیق حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تنوع کاربرد کارتهای ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی تاثیرگذار است؟روش تحقیق از نوع توصیفی، تحلیلی از نوع علی است. جامعه آماری انتخاب شده مشتریان (دارندگان کارت ATM) بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان می باشند که تعداد 400 نمونه از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون و تحلیل واریانس استفاده شد.با توجه به نتایج به دست آمده مشاهده شد تنوع کاربرد کارت های ATM  بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی استان گیلان تاثیرگذار است و شدت رابطه بین تنوع کاربرد کارتهایATM   و بهبود عملکرد برابر 640/0 می باشد؛ از طرفی ضریب تعیین نیز برابر با 409/0 می باشد که بیانگر آنست که متغیر تنوع کاربرد کارتهایATM   در حدود 41 درصد متغیر بهبود عملکرد را تبیین می کند. همچنین تنوع کاربرد کارتهای ATM بر ابعاد  بهبود  عملکرد  بصورت جداگانه نیز تاثیرگذار است.

 

کلمات کلیدی: بهبود عملکرد، سودآوری، رضایت مشتری، احساس امنیت مشتری، کارت ATM

 

مقدمه
از ويژگي‌هاي قرن حاضر، توسعه اعجاب آور تكنولوژي  ارتباطات و اطلاعات و بكارگيري آن جهت افزايش سرعت و كيفيت در ارائه خدمات مي‌باشد ضمن این که بخش خدمات در حدود 20 درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد و در طی 15 سال گذشته، مانند تجارت کالا از رشد سریع 5/8 درصدی برخوردار بوده است. اين پيشرفت‌، بانكداري را نيز تحت تأثير شديد خود قرار داده و باعث تغييرات عمده‌اي در اين صنعت گرديده است. سرعت توسعه صنعت انفورماتيك باعث ايجاد تغييرات عمده‌اي در شكل پول و سيستم‌هاي انتقال منابع در عرصه بانكداري گرديده و مفاهيم جديدي از بانكداري تحت عنوان بانكداري الكترونيكي ظهور يافته است.

صنعت بانکداری ایران به عنوان یکی از پایه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور نقش تعیین کنندهای در فعالیت های اقتصادی کشور ایفا می کند. شکاف موجود میان صنعت بانکداری ایران و بانکداری روز دنیا بیانگر فاصله معنی دار بانک های ایرانی با استاندارد های بین المللی  است. وجود چنین شرایطی لزوم تجدید نظر در روابط بین نظام  بانکداری و مشتریان به عنوان منبع اصلی درآمد و موفقیت سازمان را ضروری می سازد. مشتریان را باید دلیل وجودی سازمان به حساب آورد لذا نه تنها شناخت نیاز های آشکار آنان، پیش بینی، تعیین و هدایت نیاز های پنهان مشتریان، طراحی و اجرا ی برنامه های ارائه خدمات در جهت رفع این نیاز ها برای جذب مشتری از ارکان اساسی هرگونه فعالیت در سازمان می باشد. شعار معروف ”همیشه حق با مشتری است” اگر به درستی اجرا شود می تواند باعث کسب موفقیت در نظام بانکداری کشور شود. به کارگیری جدیدترین روشهای بازاریابی در زمینه مشتری مداری و کسب رضایت مشتری باعث موفقیت سازمان می گردد. زمانی که بتوانیم نیاز های مشتریان را نسبت به رقبای دیگر زودتر تشخیص داده و با ارائه راهکارهای مناسب مشتریانمان را زودتر از رقبا شناسایی و جذب نماییم؛ آنگاه سازمانی موفق خواهیم بود.

 

 تشریح و بیان مسئله
استفاده از کارت های ATM یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی است که موجب تسهیل در ارائه وجوه نقد و سرعت انتقال وجوه و همین طور دقت و کاهش حجم عملیات مربوط به ارائه پول را فراهم می آورد. اصلاحات ساختاری در بخش های واقعی و مالی اقتصاد ایران و بانک های کشور در بر دارنده مؤلفه های گوناگونی است. به نظر می رسد شناسایی عوامل بهبود عملکرد در نظام بانکی می تواند پیش نیازی برای ایجاد تحول در نظام بانکداری ایران باشد. از آن جاییکه در سازمان ها به بهبود عملکرد و رشد آن، چندان پرداخته نشده و از طرفی استفاده از ابزار مناسب برای کاهش حجم کار و شناسایی و ارضاء نیازهای مشتریان به خوبی صورت نمی گیرد، چنین به نظر می آید که شناخت و بکارگیری ابزار مناسب در بانک ها با توجه به پولی شدن اقتصادها و پیشرفتهای علمی در زمینه تجارت الکترونیک می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. که با استفاده از آن بتوان در زمان های مختلف، تغییرات به وجود آمده در میزان رضایت و احساس امنیت مشتریان و همین طور سودآوری بانک ها را مورد بررسی و سنجش قرار داد ( براداران حسن زاده و همکاران، 1388، ص190 ).

بانکداری الکترونیکی را می توان استفاده و نمایش تکنولوژی های گوناگون و متفاوت خدمات و گسترش ماشین های خودپرداز و ارائه مستقیم صورت حساب، پرداخت اتوماتیک و انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری خانگی تعربف کرد. در انتقال الکترونیکی وجوه یک وظیفه مهم وجود دارد و آن امکان دسترسی سریع و پیوسته به وجوه می باشد. مطالعات زیادی جهت نشان دادن قسمت های سودآور و قابلیت سوددهی بانکداری پیوسته الکترونیکی صورت گرفته است (  Pikkarainen, 2004, p. 225). امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانک های دولتی کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی می باشد. لازم است با توجه به نقشی که این نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامه های توسعه دارد به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های توسعه کشور به آن توجه شود (الوانی و ریاحی، 1382، ص20). با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاست های پولی، ارزی در بانکداری کشورها روزافزون گردیده است، بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد حائز اهمیت می باشد. بانک ها و برخی از مؤسسات مالی و اعتباری در سال های اخیر مبادرت به صدور کارت های اعتباری نموده اند که این کارت ها نیز به نوبه خود یک نوع پول آفرینی محسوب می شوند. 

از آنجاییکه که مردم علاقه مند به ذخیره پولی هستند که در مقابل خطرات مصون باشد و از طرف دیگر بانکدار؛ سلامت، راحتی، سهولت انتقال و خدمات دفترداری را با هزینه بسیار کم و یا بدون هزینه برای آن ها فرهم نماید. لذا کارت پول یا کارت بانکی از حدود 50 سال پیش متداول شد. و هدف اصلی و اولیه از ایجاد کارت پول، جایگزین کردن آن به جای سکه و اسکناس بوده تا امنیت جانی و مالی صاحبان آن فراهم شود و کاستن از هزینه های واحدهای تحویل و نگه داری و غیره در بانک ها بوده و است. بنابراین عملکرد مطلوب و مورد انتظار بانک منوط به ایجاد محیطی است که در خور آن بوده و مدیران متولی و مسئول آن می باشند. به کارگیری ابزار مناسبی همچون کارت های بانکی به دلیل مزایایی چون کاستن از زمان انتظار و سرعت در نقل و انتقال وجوه در کنار روند رو به رشد فن آوری، تشکیل مفهومی در برگیرنده پول مجازی با استفاده از ابزار الکترونیکی باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردیده است. تجارت الکترونیک شامل تمام فرم های مبادلات تجاری و بازرگانی از قبیل خرید و فروش کالا و خدمات به کمک ابزار الکترونیکی همچون تلفن، تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت و غیره می باشد ( Mazloumian, 2004, p. 2 ).

توسعه فزاینده سیستم مالی در کشورهای در حال توسعه و گسترش روزافزون بانک های تجاری و سازمانهای بیمه و مؤسسات پرداخت کننده مستمری فضای رقابتی خاصی را پیش روی سازمان ها قرار داده است ( بهمن پور، 2003، ص12 ). پس با شناخت نیازها و انتظارات مشتریان محیط کار و دیگر عوامل مؤثر بر رفتار مشتریان و کارکنان می توان کارایی و اثربخشی را معنا کرد و بهبود عملکرد را عینیت بخشید ( کردنائیج و دلخواه، 1383، ص4 ). با توجه به اینکه در هر بانکی سیستم بانکداری مسئول پیگیری و تخمین  بهره و سرمایه گذاری داراییهای مشتریان در یک مکان مطمئن می باشد به نحوی که بالاترین میزان رضایت مشتریان بانک را به دنبال داشته باشد. و چنین عملکردی مستلزم استفاده از ابزار مناسب می باشد (ابراهیمی، 2002، ص6). لذا آنچه در این تحقیق اهمیت دارد، ، بررسی تنوع کاربرد کارت های ATM بر بهبود عملکرد شعب بانک های دولتی و خصوصی می باشد

 

فهرست مطالب
چکیده1فصل دوم: مبانی نظری تحقيق
2-1) بانکداری الکترونیک    ..12
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    ..14
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    ..18
2-4) کارت های اعتباری    ..18
2-5) تشریح مفهوم عملکرد    ..26
2-6) عملکرد سازمانی     ..28
2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد    ..28
2-8) انواع ارزیابی عملکرد     ..29
2-9) فرآیند ارزیابی عملکرد    ..31
2-10) اهداف ارزیابی عملکرد     ..31
2-11) مدل های شناخته شده در زمینه ارزیابی عملکرد (فرایندها و چارچوبها)     ..31
2-11-2) ماتریس عملکرد (1989)    ..32
2-11-3) مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991)    ..32
2-11-4) هرم عملکرد (1991)    ..33
2-11-5) کارت امتیازدهی متوازن (1992)    ..33
2-11-6) فرایند کسب و کار  (1996)    ..34
2-11-7) تحلیل ذی نفعان (2001)    ..35
2-11-8) مدل تعالی سازمان    ..36
2-11-9) چارچوب مدوری و استیپل (2000)    ..36
2-12) سودآوری    ..38
2-13) رضایت مشتری    ..38
2-14) احساس امنیت مشتری    ..42
2-15) پیشینه تحقیق    ..43
2-16) جمع بندی.52 

 منابع و مآخذ
 

پاورپوینت تعیین شیوه رفتار هزینه ها

پاورپوینت تعیین شیوه رفتار هزینه ها کلمات کلیدی : پاورپوینتتعیین شیوه رفتار هزینه ها تعیین شیوه رفتار هزینه ها تحقیق تعیین شیوه رفتار هزینه ها شیوه رفتار هزینه ها مقاله تعیین شیوه رفتار هزینه ها بررسی تعیین شیوه رفتار هزینه…

عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی

عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی نظریه هرزبرگ آموزش و پرورش معلمان تربیت بدنی عوامل انگیزش شغلی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی نیشابور براساس نظریه هرزبرگ دانلود پایان نامه…

تغییر حسابرس و عوامل موثر بر دوره تصدی حسابرس با تاکید بر تاثیر حاکمیت شرکتی بر آن

تغییر حسابرس و عوامل موثر بر دوره تصدی حسابرس با تاکید بر تاثیر حاکمیت شرکتی بر آن پایان نامه حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم…

ماهیت هوش معنوی و بررسی کارکرد آن در سازمان

ماهیت هوش معنوی و بررسی کارکرد آن در سازمان تحقیق هوش معنوی ماهیت هوش معنوی موانع رشد هوش معنوی بررسی کارکرد هوش معنوی در سازمان مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر ویژگی های هوش معنوی رفتن به سایت اصلی…

شرایط تحقق قوه قاهره و تاثیر آن بر قرارداد در حقوق داخلی و بین الملل

شرایط تحقق قوه قاهره و تاثیر آن بر قرارداد در حقوق داخلی و بین الملل بررسی تطبیقی قوه ی قاهره قوه قاهره در حقوق ایران فورس ماژور در حقوق ایران اثر فورس ماژور بر قرارداد آثار قوه قاهره و انتفای…

دانلود پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش سازمانی پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت پرسشنامه هوش سازمانی کارل آلبرخت پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی دانلود پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت پرسشنامه هوش سازمانی…

پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی

پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی تحقیق آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی…

پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی

پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری 22 سوالی پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت…

مبانی نظری سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

مبانی نظری سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش مبانی نظری سبک…

پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی

پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی طراحی غرفه طراحی غرفه نمایشگاهی طراحی غرفه نمایشگاه سونی دانلود پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پروژه و پایان نامه fileina…

تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها

تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی شرکتها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقاله تاثیر تکنولوژی بر ساختار سازمانی ساختار سازمانی شرکتها رفتن به سایت اصلی دانلود…

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلهاي خودرگرسيوني و با وقفه توزيعي پاورپوینت فصل هفدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل هفدهم کتاب اقتصاد…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان تبلیغات انیمیشن روانشناسی تبلیغات آگهی های تلویزیونی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی…

مبانی نظری تدلیس در ازدواج

مبانی نظری تدلیس در ازدواج مبانی نظری تدلیس در ازدواج دانلود مبانی نظری تدلیس در ازدواج پیشینه تحقیق تدلیس در ازدواج ادبیات نظری تدلیس در ازدواج فصل دوم پایان نامه تدلیس در ازدواج مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدلیس در…

شرایط تحقق، استثنائات و ضمانت اجرای قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد 

شرایط تحقق، استثنائات و ضمانت اجرای قاعده منع محاکمه و مجازات مجدد  منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف شرایط تحقق قاعده منع محاکمه و…

نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی

نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان در جهان ابعاد قاچاق انسان در آمریکا ابعاد قاچاق انسان…

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی شریفی و ژانگ

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی شریفی و ژانگ کلمات کلیدی : مدل چابکی شریفی و ژانگ پرسشنامه چابکی سازمانی دانلود پرسشنامه چابکی سازمانی پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی پرسشنامه سنجش چابکی سازمانی پرسشنامه چابکی سازمانی شریفی و ژانگ دانلود پرسشنامه چابکی سازمانی…

بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساخت و شکل گیری هویت سازمانی

بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساخت و شکل گیری هویت سازمانی کلمات کلیدی : انواع هویت سازمانی ابعاد هویت سازمانی اهمیت هویت سازمانی پایان نامه هویت سازمانی تعریف هویت سازمانی نظریه هویت سازمانی هویت یابی سازمانی عوامل موثر بر شکل گیری…

نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی

نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های…

پرسشنامه انگیزش شغلی جونز و فيفر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه انگیزش شغلی جونز و فيفر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تئوري انگيزش پرسشنامه انگيزش شغلي پرسشنامه انگيزش شغلي جونز و فيفر پرسشنامه استاندارد انگيزش شغلي دانلود پرسشنامه انگيزش شغلي جونز و فيفر پرسشنامه سلسله…

پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي

پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی معنوی مبانی نظری بهزیستی معنوی پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی پیشینه داخلی بهزیستی معنوی پیشینه خارجی بهزیستی معنوی پیشینه پژوهش بهزیستی معنوی پیشینه نظری بهزیستی معنوی ادبیات…

نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در آمریكا

نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در آمریكا کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل قدرت اسرائيل در آمريكا سیاست گذاری خارجی در آمریكا روابط ايالات متحده آمريكا و اسرائيل  جایگاه اسرائیل در سیاست گذاری خارجی در…

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری انواع صندوق های سرمایه گذاری پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس مبانی نظری پلیس دانلود مبانی نظری پلیس دانلود پیشینه تحقیق پلیس پیشینه تحقیق پلیس ادبیات نظری پلیس فصل دوم پایان نامه پلیس ادبیات و مبانی نظری پلیس رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *