بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

فرآیند ارزیابی عملکرد
بهسازی نیروی انسانی
ارزیابی عملکرد کارکنان
ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی
دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی
ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان
ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه
پایان‌نامه تاثیر ارزیابی عملکرد بر نیروی انسانی
بهسازی نیروی انسانی در دانشگاه ها

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

 

 

 

 

 

 

هدف از این پایان‌نامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

مقدمه

مفهوم بهسازی
رسيدن به اهداف سازمان بستگي به توانايي كاركنان در انجام وظايف محوله و انطباق با محيط متغير دارد. اجراي آموزش و بهسازي نيروي انساني سبب ميشود تا افراد بتوانند متناسب با تغييرات سازماني و محيطي، به طور مؤثر فعاليتهايشان را ادامه داده و بر كارايي خود بيفزايند. بنابراين آموزش و بهسازي، كوشش مداوم و برنامه ريزي شده به وسيله مديريت براي بهبود سطوح شايستگي كاركنان و عملكرد سازماني است.در گذشته چنين گمان مي رفت كه زمان آموختن با زمان كاركردن و زندگي كردن از هم جدا هستند و بنابراين براي آن ها آموزشي در خور توجه بود كه پيش از آغاز كار به افراد داده م يشد. بر اين گمان انسان براي زماني ميآموزد و سپس به زندگي و كار مولد و سودمند مي پردازد و زماني كه كار و زندگي آغاز مي شود، ديگربراي آموزش و پرورش جايي در خور توجه وجود ندارد. اين انديشه اكنون اعتبار ندارد و آموزش و پرورش با زيستن انسان همراه شده است)زگهوار تا گوردانش بجو(به نحوي که همه مردم براي همه وقت بايد به آموختن بپردازند و از تاز ههاي دانش بشري خود را تازه سازند و با نيرو و آگاهي بيشتر زندگي سودمند رادنبال كنند.

 

 

آموزش وبهسازی نیروی انسانی
آموزش همواره به عنوان وسيل هاي مطمئن در جهت بهبود كيفيت عملكرد و حل مشكلات مديريت مدنظر قرار مي گيرد و فقدان آن نيز يكي از مسائل اساسي و حاد هر سازمان را تشكيل ميدهد.بدين جهت به منظور تجهيز نيروي انساني سازمان و بهسازي وبهر ه گيري هر چه مؤثرتر از اين نيرو، بي شك آموزش يكي ازمهمترين و مؤثرترين تدابير و عوامل براي بهبود امور سازمان به شمار ميرود. لازم به تذكر است كه آموزش يك وظيفه اساسي در سازمانها و يك فرآيند مداوم و هميشگي است و موقت وتمام شدني نيست. كاركنان در هر سطحي از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده يا مشاغل پيچيده  مدير يا زيردست  محتاج آموزش و يادگيري و كسب دانش و مهارتهاي جديد هستند و بايد همواره براي بهتر انجام دادن كار خود از هر نوع كه باشد، روشها واطلاعات جديدي كسب نمايند و مضافاً اينكه هر وقت شغل كاركنان تغيير پيدا كند، لازم است اطلاعات و مهار تهاي جديدي براي ابقاي موفقيت آميز وظايف شغل مربوطه را فرابگيرد(ابطحی،32:1384).برنامه هاي آموزش كاركنان در يك سازمان ميتواند نياز به نيروي انساني متخصص در آينده را نيز رفع كند و تضميني براي حل مشكلات كاركنان باشد.

 

 

 

  ارزیابی عملکرد بصورت فردی وسازمانی بعنوان ابزاری برای کنترل کیفیت اقدامات  مدیریت منابع انسانی بکار گرفته می شود و برآورد اقتصادی و کاوشگرانه از فعالیتهای مختلف یک سازمان است. امروزه به ارزیابی به دید وسیعتر یعنی مدیریت عملکرد تأکید می گردد. مدیریت عملکرد بعنوان یکی از پدیده های نوین در قلمرو مدیریت استراتژیک منابع انسانی و ارزیابی عملکرد یکی از مقوله و اجزای آن مطرح می باشد(لاراین،2001). 

الگوها و روش‌های زیادی برای ارزیابی افراد وجود دارد. مسئله مهم در مورد بكارگیری آنها این است كه متناسب با شرایط سازمان باشند و نزدیك‌ترین تخمین به واقعیت را در اختیار كاربران قرار دهند.به زعم صاحب نظران مدیریت و سازمان، ارزیابی عملکرد یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی است. یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید بهسازی و ارتقاء توانمندی کارکنان سازمان باشد (لاراین ، 2001)

 

 

 

 

 

 

بیان مسئله

نیروی انسانی سرمایه اساسی و مهم یك سازمان را تشكیل می دهد كه در توسعه و رشد سازمان با توجه به ویژگی های جمعی ، مهارت ها و قابلیت هایش سهم بسزایی دارند .  به همین دلیل نیروی انسانی می تواند مهم ترین زیربنای سرمایه فكری باشد و از آنجا كه ارزیابی عملكرد كاركنان به منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت ، افزایش توانائی ها و اتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب صورت می گیرد، بنابراین ارزیابی نیروی انسانی یكی از مهم ترین مباحث می باشد كه مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند(اسفندیار،21:1389).

 

 

 

ارزیابی عملکرد نیروی انسانی موجب بهبود سازمانی می شود. هنگامی که فرایند بهبود مستمر در سازمان به عنوان یکی از رسوم فرهنگی درآید، آن سازمان پیشرفت معنی داری کرده است و توسعه این پیشرفت همگام با مشارکت کارکنان می باشد. این پیشرفت، میزان تحقق اهداف نظم ارزیابی عملکرد را مشخص می نماید و میزان تحقق اهداف همان رضایت سازمان یا اثربخشی سازمان می باشد(عباس پور،20:1384).

 

 

 

هدف ارزیابی عملكرد، شناسایی میزان اثربخشی و كارامدی كاركنان سازمان از طریق ایجاد و توسعه اطلاعات حیاتی منابع انسانی است(عباس پور،20:1384).ارزیابی عملكرد، نه تنها اطلاعاتی معتبر و صحیح را در اختیار مدیران قرار می‌دهد بلكه اطلاعات مناسبی را در اختیار كاركنان نیز قرار می‌دهد، آنان را نسبت به عملكرد و رفتارهای شغلی خود آگاه می‌سازد و باعث می‌شود تا به نقاط قوت و ضعف عملكرد خود پی ببرند. این اطلاعات، پایه مناسبی برای اصلاح و بهبود رفتارهای شغلی و رشد و پرورش شخصیت كاركنان خواهد بود(آرمستردانگ،1381،نقل ازاعرابی).

 

 

 

آموزش و بهسازی به تلاش برنامه ریزی شده ای اشاره می کند که به وسیله یک سازمان برای تسهیل یادگیری رفتار مرتبط با شغل بر روی بخشی از کارکنان اعمال می شود. همچنین آموزش و بهسازی به افزایش سطح مهارت فردی در یک یا چندحوزه تخصصی منجر می شود و از این طریق زمینه های انگیزش لازم برای انجام شایسته وظایف شغلی فراهم گردیده و بهبودمی یابد(عباس پور،34:1387).به عبارتی بهسازی منابع انسانی شامل مجموعه فعالیت هایی است که توانایی انسان را برای رسیدن به بالاترین پتانسیل افزایش می دهد. آموزش یكی از عناصر کلیدی استراتژی دولتها برای کاهش فقر است. استراتژی های بهسازی نیروی انسانی را می توان به دو گروه تقسیم كرد:

 

 

یك گروه برای كاهش دادن یا مهار كردن نارسایی های موجود به كار گرفته می شوند و گروه دوم برای جلوگیری از بروز نارسایی ها به كار برده می شوند. اگرچه برمبنای این دو پایه استراتژی های فراوانی به اجرا درمی آید(رابینز،1378: 105)

 

صاحبنظران مدیریت و سازمان ارزیابی عملکرد را یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی می دانند.یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید ارتقاء و بهبود توانمندی کارکنان باشد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه داده و بر كارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، كوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی كاركنان و عملكرد سازمانی است(زادهدی،1384:ص34).

 

 

 

 

ارزیابی عملکرد به عنوان فرآیندی یکپارچه است که با بهسازی افرادی که در سازمانها کار می کنند و نتیجه ای که از بازخورد ارزیابی در سازمان ارائه می گردد، نقاط ضعف مشخص و کارکنان را به خلاقیت و کسب آموزش و انگیزش و بهبود عملکرد وا می دارد .همچنین انجام صحیح ارزیابی کارکنان با کیفیت را تشویق به ماندگاری و رضایت از سازمان می نماید(عباس پور،1384).ارزیابی عملکرد مبنای تصمیم گیری های مهم برای فرد و سازمان خواهد بود و اگر این فرایند به بهترین شکل تعریف و اعمال گردد، موجب می شود که افراد انگیزش مضاعفی در مشارکت و بهره وری داشته باشند.

 

 

در قلمرو این تحقیق جهت ایجاد سازمانی با نیروی انسانی کارآمد راهی جز توجه به آموزش ،تقویت خلاقیت،ابتکار و انگیزه ندارد. جهت دستیابی به این اهداف، در مرحله نخست عملكرد باید كاركنان به نحو مطلوب مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت كاركنان در زمینه های فوق، نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام نمود. به عبارت بهتر با  ارزیابی عملكرد باید در بهسازی و پرورش نیروی انسانی كوشید. 

دراین تحقیق دانشکده فنی شهید رجائی به منظور قلمرو تحقیق در نظر گرفته شده است، چرا که در این سازمان فرم های ارزیابی عملکرد اولا” تعداد محدودی از کارکنان و به صورت جزئی انجام  می شود ،ثانیا” کارکنان به طور سلیقه ای و دور از واقعیت پاسخگوی فرم ارزیابی هستند و ثالثا” بعد از انجام ارزیابی نتایج آن هیچ گونه بازخوردی در بهسازی کارکنان ندارد. 

 

 

 

همچنین فرآیند ارزیابی عملکرد در سازمان مورد نظر تعیین شکاف و ارائه راهکارهایی برای بهسازی نیروی انسانی را شناسایی می کند.بنابراین این تحقیق به دنبال شناسایی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی است.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق 6

مقدمه 6

1-1.بیان مسئله 8

1-2.اهمیت وضرورت موضوع 11

1-3.مدل مفهومی تحقیق 14

شکل1-1.مدل مفهومی تحقیق 14

1-4.اهداف تحقیق 15

1-5.سوال های تحقیق 16

سوال اصلی 16

سوال های فرعی 16

1-6.فرضیه های تحقیق 17

فرضیه اصلی 17

فرضیات فرعی 17

1-7.قلمرو تحقیق 17

1-8.تعریف واژه های تحقیق 18

 

 

 

 

فصل دوم :ادبیات و مبانی نظری تحقیق 20

مقدمه 20

2-1.ارزیابی عملکرد 21

2-1-1.مفهوم ارزیابی عملكرد و تعاریف آن 21

2-1-2.مدیریت ازریابی عملکرد 22

2-1-3.ضرورت و اهمّیت ارزیابی عملکرد 25

2-1-4.تاریخچه ارزیابی 27

2-1-5.مدیریت عملكرد 28

2-1-6.دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 30

2-1-7.اهداف ارزیابی عملكرد 31

2-1-8.مزایای ارزیابی عملكرد 32

2-1-9.فرآیند ارزیابی عملکرد 34

2-1-10.ارزیابی کنندگان 37

2-1-11.روشهای ارزیابی عملکرد کارکنان 40

2-1-12.روشهای ارزیابی عملکرد سازمان 44

2-1-13.ارزیابی 360 درجه 58

2-1-14.مدیریت عملکرد با تأکید بر ارزیابی منابع انسانی 62

2-2-1.مفهوم بهسازی 63

2-2-2.آموزش ضمن خدمت 64

2-2-3.آموزش وبهسازی نیروی انسانی 65

2-2-4-مدلهای ارزیابی عملکرد 66

شکل2-2-2.مدل کاپلان و نورتون 66

شکل2-2-3.مدل آرمستردانگ 67

2-3.پیشینه تحقیق 68

2-4.آشنایی با قلمرو تحقیق 71

 

 

 

فصل سوم:روش شناسی تحقیق 73

3-1. مقدمه 74

3-2.روش تحقیق 74

3-3.جامعه آماری تحقیق 75

3-4- حجم نمونه 76

3-5 نحوه گردآوری داده ها 76

3-6- ابزار تحقیق 77

جدول شماره (3-1): جدول شماره گویههای  متغیر های پژوهش 77

3-7.روایی وپایایی ابزار تحقیق 78

جدول3-3.پایایی پرسشنامه بااستفاده ازآلفا کرونباخ 79

3-10تجزیه و تحلیل دادهها 79

 

 

 

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل یافته ها 81

مقدمه 81

4-1.آمار توصیفی 83

4-1-1.مشخصات دموگرافیک پاسخگویان 83

جدول4-1-1.توزیع فراوانی جنس 83

جدول4-1-2.توزیع فراوانی نوع استخدام 83

جدول4-1-3.توزیع فراوانی سن 84

جدول4-1-4.توزیع فراوانی تحصیلات 85

جدول4-1-2.آمارتوصیفی 85

4-2.آمار استنباطی 87

4-2-1.نرمال بودن متغیرها 87

جدول4-2-1.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف 87

4-2-2.رابطه مشخصات دموگرافیک با بهسازی 88

4-2-2.رابطه بهسازی با جنسیت 88

جدول 4-2-2.آزمون تی دو گروه 88

4-2-3.رابطه بهسازی با تحصیلات 89

جدول4-2-3. آزمون تحلیل واریانس 89

4-2-4.رابطه بهسازی با سن 89

جدول4-2-4. آزمون پیرسون 89

4-2-5.رابطه بهسازی با نوع استخدام 90

جدول4-2-5. آزمون تی دو گروه 90

4-3.همبستگی متغیرها 90

4-4.آزمون فرضیات 91

جدول4-4-1.خلاصه رگرسیون 91

جدول4-4-2.ANOVA 92

جدول4-4-3.ضریب همبستگی 92

آزمون فرضیه های فرعی 93

فرضیه یک)فرآیند ارزیابی عملکرد برانگیزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93

فرضیه دو)فرآیند ارزیابی عملکرد بر خلاقیت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93

فرضیه سه)فرآیند ارزیابی عملکرد بر رضایت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی  تاثیر دارد. 94

جدول4-4-6.آزمون پیرسون 94

فرضیه چهار) فرآیند ارزیابی عملکرد بر آموزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95

جدول4-4-7.آزمون پیرسون 95

فرضیه پنج) فرآیند ارزیابی عملکرد بر ماندگاری نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95

جدول4-4-8.آزمون پیرسون 95

 

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری تحقیق 96

مقدمه 97

5-1.نتیجه گیری تحقیق 98

نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد: 99

5-2.پیشنهادات 103

5-2-1.پیشنهادات کاربردی 103

5-2-2.پیشنهادات پژوهشی 105

5-3.محدودیت ها 105

پیوست 106

منابع 120

 

 

 

 

 

 

 

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت

مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها در اثر بارهای رفت و برگشت ارزیابی لرزه ای سازه مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس اتصالات در سازه‌های فولادی مدل کردن اتصالات با منحنی هیسترزیس جهت ارزیابی کارکرد آنها…

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی موارد مصرف و کاربرد شکلات سروتونين تکنولوژی تولید شکلات بررسی معرفی…

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام پااین نامه مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رتبه بندی مشتریان بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک مدیریت ریسک اعتباری در بانک ملی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات…

پروپوزال تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل

پروپوزال تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان اردبیل یادگیری سازمانی پویایی محیطی عملکرد سازمانی پروپوزال تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر یادگیری سازمانی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 2 مبانی نظری داده کاوی پیشینه داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی تاریخچه داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی پرستاران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی پرستاران مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه شادکامی آکسفورد پرسشنامه شادکامی آکسفورد word خرده مقیاس های پرسشنامه شادکامی آکسفورد مولفه های پرسشنامه شادکامی آکسفورد دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi ابعاد پرسشنامه شادکامی آکسفورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 42 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی 42 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری عملکرد تحصیلی پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی پیشینه داخلی عملکرد تحصیلی پیشینه خارجی عملکرد تحصیلی پیشینه پژوهش عملکرد تحصیلی فصل دوم…

پاورپوینت بررسی محیط خارجی (فصل چهارم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت بررسی محیط خارجی (فصل چهارم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت…

ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی

ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک تجارت استان تهران با رویکرد تلفیقی شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد…

پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های…

پروپوزال ارزیابی فرآیند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی

پروپوزال ارزیابی فرآیند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی کلمات کلیدی : پروپوزال ثبت اسناد اسناد الکترونیکی در ایران آثار حقوقی اسناد الکترونیکی تبیین مولفه های اسناد الکترونیکی اعتبار امضا و اسناد الکترونیکی پروپوزال روند ثبت الکترونیکی اسناد ثبت…

انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن

انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن انتخاب پرتفولیو مسئله انتخاب پرتفولیو انتخاب پرتفولیو پروژه مسئله انتخاب پرتفولیو نحوه انتخاب پرتفوی بهینه رابطه بین مدیریت طرح و مدیریت پروژه روشها و تکنیک های انتخاب مجموعه پروژه تحقیق انتخاب پرتفولیو تحقیق…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش فرهنگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش فرهنگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش فرهنگی مبانی نظری هوش فرهنگی پیشینه تحقیق هوش فرهنگی پیشینه داخلی هوش فرهنگی پیشینه خارجی هوش فرهنگی پیشینه پژوهش هوش فرهنگی پیشینه نظری هوش فرهنگی…

پیشینه حجاب و ارزیابی زوایای اجتماعی و مذهبی حجاب و پوشش در جامعه ایران

پیشینه حجاب و ارزیابی زوایای اجتماعی و مذهبی حجاب و پوشش در جامعه ایران پایان نامه حجاب و پوشش پایان نامه حجاب و پوشش در جامعه ایران ابعاد تاریخی پوشش و حجاب در ایران ابعاد مذهبی پوشش و حجاب در…

روش مساعد کردن زمینه های مشارکتهای مردمی در حفاظت از محیط زیست

روش مساعد کردن زمینه های مشارکتهای مردمی در حفاظت از محیط زیست مشارکتهای مردمی حفاظت از محیط زیست مشارکت عمومی در محیط زیست سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران دانلود پایان نامه رشته محیط زیست روش مساعد کردن زمینه های…

بررسی تنصیف دارایی شوهر، اجرت المثل و نحله به عنوان آثار مالی انحلال نکاح

بررسی تنصیف دارایی شوهر، اجرت المثل و نحله به عنوان آثار مالی انحلال نکاح نحله پس از انحلال نکاح آثار مالی انحلال نکاح اجرت المثل پس از انحلال نکاح شرایط و ملاک های استحقاق نحله شرایط استحقاق اجرت المثل تنصیف…

انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی

انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی مقاله انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی تحقیق انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پژوهش انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پروژه انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی…

مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی کلمات کلیدی : مبانی نظری ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک مبانی نظری ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی بررسی تاریخی ادبیات…

جایگاه حقوق بیگانگان از نظر قواعد بین المللی حقوق بشر

جایگاه حقوق بیگانگان از نظر قواعد بین المللی حقوق بشر حقوق بیگانگان پایان نامه حقوق بیگانگان پایان نامه حقوق اتباع خارجی جایگاه اتباع خارجی در حقوق بشر حقوق اتباع بیگانه در حقوق بین الملل خصوصی جایگاه حقوق اتباع خارجی در…

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایت مندی کارکنان

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری و تاثیر آن بر رضایت مندی کارکنان پرسشنامه QWL پرسشنامه کیفیت زندگی کاری پرسشنامه عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری پرسشنامه کیفیت زندگی کاری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه شناسایی…

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه شیوه های فرزندپروری والدین بامریند با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شیوه فرزندپروری والدین بامریند پرسشنامه سبک فرزندپروری دیانا بامریند تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه فرزند…

ارزیابی الگوریتم LEACH در مسیریابی شبکه های حسگر بیسیم و ارائه الگوریتمهای بهینه در مصرف انرژی برای بهبود آن

ارزیابی الگوریتم LEACH در مسیریابی شبکه های حسگر بیسیم و ارائه الگوریتمهای بهینه در مصرف انرژی برای بهبود آن خوشه بندی پروتکل های مسیر یابی شبکه های حسگر بی سیم پروتکل های مسیریابی مبتنی بر خوشه بندی ارزیابی الگوریتم LEACH…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال بدشکلی بدن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال بدشکلی بدن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال بدشکلی بدن مبانی نظری اختلال بدشکلی بدن پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن پیشینه داخلی اختلال بدشکلی بدن پیشینه خارجی اختلال بدشکلی بدن پیشینه پژوهش…

پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی

پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی بازاریابی و مدیریت بازاریابی فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک سازمانی مارکتینگ چیست بازاريابي بازاریابی از منظر فیلیپ کاتلر آیا بازاریابی علم است مولفه های شناسايي رقبا اجزای مختلف بازاریایی وظایف…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *